تولید ۳۰ میلیون متر چادر مشکی در واحدی در قزوین تا سال آینده

به گزارش رکنا، افسانه محرابی با بیان اینکه در ردیف تعرفه چادرمشکی پارچه‌های دیگری نیز وجود دارد و میزان دقیق واردات سالانه آن مشخص نیست، اظهار کرد:

بنا بر گزارش سروش، بازار نشان می‌دهد که نیاز سالانه کشور بیش از ۴۰ میلیون متر پارچه چادر مشکی نیست در حال حاضر تنها یک واحد تولیدی در شهرکرد پارچه چادر مشکی تولید می‌کند که ظرفیت تولید سالانه آن ۱۰ میلیون متر است.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابراز تمایل برخی واحدها برای تولید چادرمشکی خبر داد و گفت:

که یک واحد تولیدی در قزوین وعده داده که از سال آینده ۳۰ میلیون متر چادرمشکی تولید کند که در صورت تحقق، نیاز چادر مشکی در بخش بازار تقریبا تامین می‌شود.

*** ماهیت قاچاق‌پذیری پوشاک و پارچه

وی با اشاره به ماهیت قاچاق‌پذیری پوشاک و پارچه،‌ تصریح کرد:

از طرف دیگر خلاف‌اظهاری‌ها در گمرک‌ها و واردات کالاهای همراه مسافر از مناطق آزاد از جمله عواملی است که واردات چادر مشکی را توجیه‌پذیر می‌کند، اما رقابت را از تولیدکنندگان داخلی می‌گیرد و سرمایه‌گذار جرات سرمایه‌گذاری در اینگونه بخش‌ها را پیدا نمی‌کند.

محرابی افزود: برخی از واردکنندگان برای پرداخت حقوق ورودی کمتر، ردیف تعرفه کالای خود را تغییر می‌دهند یا از از طریق کالاهای همراه مسافر در مناطق آزاد کالای خود را وارد می‌کنند و به همین دلیل تولیدکنندگان داخلی قادر به رقابت با آن‌ها نیستند.

به گزارش خبرگزاری سروش، مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت همچنین راه حل کاهش قاچاق را سیستمی شدن گمرک و حرکت به سوی شفافیت عنوان کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 527318 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟