قیمت هر سبد یلدایی چقدر تمام می شود؟

به گزارش رکنا، حدود ۴ روز تا شب یلدا، بلندترین شب سال، باقی مانده و مردم به تدریج خود را برای این شب آماده می کنند. مغازه های سطح شهر نیز کم کم رنگ و بوی یلدا به خود می گیرند و به دنبال جذب مشتری هستند. آجیل، شیرینی، هندوانه و انار از مهم ترین اقلام سبد یلدا هستند. با در نظر گرفتن یک خانواده ۴ نفره که حدود ۳۰۰ گرم آجیل حدود ۳۰ هزارتومان ، دو کیلوگرم هندوانه۶ هزارتومان( که البته وزن هر هندوانه حداقل ۴-۵ کیلوست) ، یک کیلوگرم شیرینی تر ۳۵ هزارتومان ، یک کیلوگرم انار۸ هزارتومان ، یک کیلوگرم سیب درختی حدود ۷ هزارتومان و یک کیلوگرم پرتقال ۶ هزارتومان در شب یلدا مصرف می کنند قیمت یک سبد یلدا حداقل ۹۸ هزارتومان تمام می شود.

این روزها می توان سایه آرامش را بر بازار میوه دید. در همین زمینه اسدالله کارگر، رئیس فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه عرضه میوه فراوان است و پیش بینی افزایش قیمت برای روزهای آینده وجود ندارد، گفت: در عمده فروشی ها بحث عرضه و تقاضا قیمت ها را کنترل می کند و اعضای ما نیز موظفند این محصولات را با اعمال ۳۵ درصد سود به فروش برسانند ضمن اینکه حتما باید فاکتور داشته باشند در غیر این صورت بازرسان اتحادیه با آنها برخورد خواهند کرد.

بنا بر گزارش مهر، کارگر با بیان اینکه قیمت میوه نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است،افزود: امسال اتفاق خاصی در بازار میوه در آستانه شب یلدا رخ نخواهد داد و ممکن است با نوسانات جزئی در این زمینه مواجه باشیم. ضمن اینکه اتحادیه ما آمادگی گشت میدانی در ایام شب یلدا دارد و با گرانفروشان و متخلفان در این حوزه برخورد خواهد کرد.

وی قیمت انواع میوه را در حال حاضر در میدان مرکزی میوه و تره بار به شرح زیر اعلام کرد: هرکیلوگرم نارنگی انشو ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان، نارنگی بذر ژاپنی ۳۵۰۰ تا ۶۵۰۰ تومان، نارنگی پچ ۳۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان، پرتقال تامسون شمال ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، پرتقال رسمی شمال ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان، پرتقال رسمی جنوب ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان، پرتقال ناول جنوب ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان، موز ۱۰۵۰۰ تا ۱۲۵۰۰ تومان، سیب درختی قرمز ۳۵۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان، سیب درختی زرد ۳۵۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان، انار باکیفیت دماوند ۷۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ تومان و انار سایر ۵۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان، هندوانه انباری ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان و هندوانه نو ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان است.

گزارشات میدانی خبرنگار مهر نیز نشان می دهد که در مراکز خرده فروشی سطح شهر قیمت هرکیلوگرم سیب درختی حدود ۷ هزارتومان، پرتقال از ۵ تا ۷ هزارتومان، انار ۸ هزارتومان، موز ۱۰ هزارتومان، لیمو شیرین سایز متوسط حدود ۵ هزارتومان، لیمو شیرین باکیفیت ۸ هزارتومان، گلابی و انگور ۲۳ هزارتومان و هندوانه حدود ۳ هزارتومان است.

قیمت هرکیلوگرم آجیل ۷۰ تا ۱۰۰ هزارتومان اعلام شد/قیمت شیرینی بدون تغییر ماند

در همین زمینه به گفته مصطفی احمدی، رئیس اتحادیه خشکبار امسال حداقل قیمت آجیل شب یلدا هر کیلوگرم ۷۰ هزار تومان و حداکثر قیمت ۱۰۰ هزار تومان برای اعضای اتحادیه در نظر گرفته شده است که نسبت به قیمت سال گذشته که بین ۸۰ هزار تومان تا ۱۱۰ هزار تومان اعلام شده بود، ارزان‌تر شده است.

همچنین قیمت شیرینی براساس اعلام رئیس اتحادیه قنادان در واحدهای صنفی برای شب یلدا نرخ شیرینی تر هر کیلوگرم ۳۵ هزار تومان، شیرینی زبان ۲۸ هزار تومان ، شیرینی دانمارکی ۲۸ هزار تومان و شیرینی پاپیون ۲۸ هزار تومان و کیک یزدی ۲۱ هزار تومان است.

علی بهره مند اضافه کرد: این نرخ ها مصوبه تیرماه است و برای شب یلدا تغییری نمی کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 526861 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟