صیادان بنزین سهمیه‌ای می‌خواهند

به گزارش رکنا، به نقل از ایلنا، سلیمان آراییش (رئیس اتحادیه صیادی استان سیستان و بلوچستان) با اشاره به گرانی بنزین عنوان کرد: سهمیه‌ای برای صیادان در نظر گرفته نشده، حال آنکه افزایش قیمت بنزین منجر به افزایش چشمگیر هزینه‌های صید و به تبع آن قیمت تمام شده ماهی می‌شود.

او ادامه داد: الان صاحبان شناور‌ها باید بنزینی را که به قیمت ۱۰۰۰ تومان می‌خریدند ۳۰۰۰ تومان بخرند و با توجه به اینکه یک قایق ماهیگیری در فصل صید ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ لیتر بنزین احتیاج دارد، این گرانی به شدت روی کار ما تاثیر می‌گذارد.

رئیس اتحادیه صیادی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از بامداد جمعه که نرخ جدید بنزین اعلام شد صیادان در سیستان و بلوچستان در پی نامه‌نگاری با شرکت نفت هستند، گفت: از طریق شیلات درخواست خود را به شرکت نفت ارائه می‌دهیم و امیدواریم فکری به حال صیادان کنند و بنزین سهمیه‌ای و ارزان به آنها اختصاص دهند.

او با اشاره به اینکه همین حالا هم شهروندان به دلیل قیمت ماهی به قدر کافی از این ماده غذایی استفاده نمی‌کنند، تاکید کرد: در صورت عدم تخصیص بنزین سهمیه‌ای به صیادان قیمت ماهی بالاتر هم می‌رود و افراد کمتری قادر به استفاده از آن خواهند بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 518487 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟