در روزهای آینده قرار است ثبت نام طرح ملی مسکن در 10 استان کشور آغاز شود و این اقدام در انتظار اعلام رسمی سامانه ثبت نام از سوی وزارت راه و شهرسازی است.

از 10 استانی که قرار است ثبت نام طرح ملی مسکن انجام شود زمین های مورد نظر برای احداث واحدهای مسکونی در 4 استان کرمان،همدان ،قم و سیستان و بلوچستان مشخص شده و پس از اعلام سامانه رسمی ثبت نام این طرح در استانهای مورد نظر آغاز خواهد شد.

در این بین سهمیه استان تهران نیز در حال نهایی شدن است و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در حال نهایی کردن مناطق و زمین های مورد نظر در طرح افدام ملی مسکن است.

گفته می شود مناطقی مثل وردآورد و واوان اسلامشهر مناطقی هستند که طرح ملی مسکن در این مناطق احداث خواهد شد.البته برخی شهرهای جدید نیز در این طرح مشارکت خواهند داشت.

محمود محمودزاده سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، در خصوص اینکه با توجه به آغاز ثبت‌نام اولیه مسکن ملی تا دو هفته آینده در 10 استان کشور آیا برای شهر تهران نیز این اقدام اجرایی خواهد شد، گفت:‌ هر استانی که شرایط لازم برای ثبت‌نام مسکن ملی را داشته باشد از سوی اداره کل و شهرسازی آن استان اعلام شود. این اقدام برای آنها اجرایی خواهد شد.

وی افزود: این برنامه به اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ابلاغ شده و میزان سهمیه مشخص شده است.

محمودزاده با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مشخص کرده است که در شهرهای جدید و کدام شهرهای استان تهران چه تعداد قرار است طرح مسکن ملی احداث شود، گفت:‌ به محض اینکه اداره کل راه و شهرسازی اعلام آمادگی کند ثبت‌نام در استان تهران نیز آغاز می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 513289 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟