شرکت غله زنجان منحل شد

به گزارش رکنا، در راستای اجرای مصوبه 27 خرداد هیأت واگذاری سازمان خصوصی سازی مبنی بر انتقال شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی مناطق 14 گانه شرکت غله زنجان منحل شد.

بر همین اساس شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان منحل شد و از این پس به عنوان اداره کل فعالیت خواهد کرد.

ادارات کل غله در سراسر کشور در زمینه تأمین، نگهداری، ذخیره سازی، توزیع و کنترل کیفیت کالای استراتژیک گندم، آرد، نان و انواع کالاهای اساسی شامل برنج، روغن، قند و شکر و ... در کشور فعالیت دارد.

از دیگر اهداف فعالیت غله انجام فعالیت‌های بازرگانی در زمینه تنظیم بازار، تهیه و تدارک، نگهداری، خرید، فروش و توزیع کالای اساسی، حساس و ضروری و هرگونه فعالیت مرتبط است.

هم اکنون نیز ادارات کل غله در استان‌های مختلف مشغول خریداری گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هستند.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در این باره به خبرنگار فارس گفت: امسال 40 مرکز برای خرید گندم فعال است.

محمد ایزدی با اشاره به اینکه امسال 23 مرکز مباشر و 17 مرکز دولتی اقدام به خرید گندم می‌کند، افزود: قیمت خرید گندم در سال‌جاری یک هزار و 700 تومان اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه از آغاز فصل برداشت گندم تا کنون 223 هزار تن گندم توسط شرکت غله و بخشی نیز توسط بخش خصوصی خریداری شده است، اضافه کرد: از کل مطالبات گندم‌کاران مبلغ 338 میلیارد تومان و تا 10 مرداد پرداخت شده است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه خرید گندم تا مهرماه ادامه خواهد داشت، افزود: هم اکنون سیلوهای استان به صورت 24 ساعته فعالیت دارد و مشغول خرید از گندم‌کاران است.

وی در ادامه میزان مصرف سالیانه استان زنجان را 100 هزار تن برای خبازی‌ها و 50 هزار تن نیز برای صنف و صنعت عنوان کرد و گفت: از خرید سال قبل نیز 57 هزار تن گندم در انبارها موجود است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 499033 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟