240 هزار تن کالا از گمرکات استان مرکزی صادر شد

«اسماعیل حسینی» اظهار کرد: این کالاها به ارزش ۱۴۶ میلیون و ۴۸۲ هزار دلار به ۵۵ کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، ترکمنستان صادر شده است.

وی ادامه داد: انواع هیدروکربورها، آبمیوه و رانی، شمش، میلگرد آجدار، پلی اتیلن سنگین، شیشه، تینر فوری، پلی اتیلن سبک خطی، بلورجات و پلی پروپیل عمده کالاهای صادر شده از استان مرکزی به خارج از کشور بوده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: ۳۱ هزار و ۷۱۲ تن کالا به ارزش ۶۷ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۲۵۹ دلار در این مدت به این استان وارد شد که واردات این اقلام کالایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزش به ترتیب ۹۰ و ۲۱ درصد افزایش یافته است.

حسینی خاط نشان کرد: این کالاها از ۴۴ کشور جهان از جمله ترکیه، چین، آلمان، هند و ایتالیا به استان مرکزی وارد شده است.

وی ادامه داد: مواد اولیه پوشک، ماشین آلات و اجزای و قطعات، خمیر کاغذ، پوره، در قوطی آسان بازشو آلومینیومی، رنگ خوراکی، مونو پروپیلن گلایکول، شمش آلومینیوم، پاکت آبمیوه و کنسانتره انواع کالاهای وارداتی به استان مرکزی در این مدت بوده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: ۷۱ پرونده قضایی و قاچاق کالا به ارزش ۷۸ میلیارد و ۷۴۷ میلیون و ۹۸۷ هزار ریال امسال در استان مرکزی تشکیل شده که تشکیل این پرونده ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد و ارزش به ترتیب ۱۳ و ۸۷ درصد افزایش یافته است.

حسینی گفت: گمرکات استان مرکزی در ۲ ماهه اخیر ۱۵۸ میلیارد و ۵۲۷ میلیون و ۱۴۵ هزار ریال درآمد ملی و استانی داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی در ۲ ماهه امسال ۱۹۹ میلیارد و ۹۰۸ میلیون و ۷۲۴ هزار ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد رشد داشته است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی کشور است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 479562 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟