نمایشگاه‎ صنعت نفت، کانون اتصال به دانش و فناوری بومی و جهانی

به گزارش رکنا، به نقل از شرکت ملی نفت ایران، در یادداشت جهانگیر پورهنگ آمده است: «صنعت نفت را شاید بتوان به عنوان بزرگ‌ترین گستره تجمیع دانش و فناوری روزآمد جهان برشمرد، زیرا با رشد روزافزون توان علمی و بنیه‌ فناوری جهانی، بخش عظیمی از آن در صنعت نفت به‌کارگرفته شده یا ارتقا می‌یابد و این به تبع وجود گنجینه‌ه‌ای سترگ از دانش و تجربه‌ه‌است که طی بیش از یک قرن در بدنه‌ منسجم منابع انسانی این صنعت ذخیره شده است.
حال، رویدادی مهم و بزرگ مثل نمایشگاه بین‌‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی می‌تواند پلی برای پیوند میان دانش و فناوری بومی و جهانی باشد، بدیهی است که هر دو بخش، برای تحقق اهداف خود از این مزیت بهره خواهند برد.
رونق تولید یا به بیان جامع‌تر خوداتکایی و بی‌نیازی از کالای خارجی در شرایط ویژه کنونی کشور، اهمیت ویژه‌‌ای دارد و صنعت نفت نیز با سرلوحه قرار دادن تأکیدهای مقام معظم رهبری و برنامه‌‌های راهبردی دولت، گام‌های موثری در این عرصه برداشته و با به اشتراک‌گذاری دانش و تجارب با بخش خصوصی به منظور ساخت و تأمین قطعات مورد نیاز برای ماشین آلات و تأسیسات پیچیده‌ فرآیندی، بخش قابل توجهی از نیازهای خود را تأمین کرده است. تحقق تولید، حتی فراتر از برنامه مصوب، شاهدی بر این مدعاست.
نمایشگاه پیش‌رو با اهداف عمده‌‌ای همچون ارائه تازه‌ترین دستاوردهای فن‌اوری در صنعت نفت و گاز، گسترش همکاری با دیگر کشورها و نیز رقابت با شرکت‌های نفتی مشابه در سطح جهان، کمک به تقویت توان داخلی از طریق تبادل اطلاعات فنی، آشنایی صنعتگران صنعت نفت نسبت به دستاوردهای نو این صنعت و چند هدف کلی دیگر، بستری درخور تحسین و متناسب با نیازهای دوطرفه هر دو بخش خصوصی و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است که با توجه به نتایج عملی و کاربردی حاصل از نمایشگاه‌‌های پیشین، می‌توان نام صنعت نفت ایران را در فهرست صنایع بزرگ و موفق منطقه و جهان دید.
شرکت نفت و گاز اروندان نیز به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ نفت خام ایران با راهبری ۶ میدان مشترک و ۷ میدان غیرمشترک بزرگ و پیچیده، افزون بر تولید صیانتی، در حال توسعه میدان‌ها و اجرای پروژه‌های منتج به ازدیاد برداشت از میدان‌ها به‌ویژه میدان‌های مشترک است که نمایشگاه‌های پیشین، فرصت‌های همکاری بسیار ارزنده‌‌ای را در اختیار این شرکت قرار داد تا با‌شناسایی سازندگان و تأمین‌کنندگان واجد شرایط، در اسرع وقت نیازهای تجهیزاتی و خدماتی خود را برآورده کند.
نمایشگاه بیست‌وچهارم نیز می‌تواند بیش از پیش، زمینه‌‌ساز همکاری‌ها، تسهیم دانش روز، روزآمد کردن اطلاعات فنی و عملیاتی و دستیابی به فن‌اوری‌های نو در عرصه‌های مختلف تولید، نگهداری و تعمیرات، فرآورش و... باشد.
شرایط عمومی و تخصصی شرکت نفت و گاز اروندان با تکیه بر توان کارکنان این شرکت و همکاری با بخش ساخت و تأمین کالای با کیفیت ایرانی در سطح مطلوبی قرار دارد و امید است که با توسعه، همکاری و حفظ اعتماد به بخش ساخت و تأمین کالا و خدمات ایرانی، همچون گذشته بر مشکلات و موانع موجود فائق آییم و از فرصت ارزنده‌‌ای که برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در اختیارمان قرار داده است به نحو شایسته و برای تحقق اهداف تولیدی صنعت نفت بهره جوییم.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 473523 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟