ارزش سهام عدالت افزایش یافت

در پرتفوی سهام عدالت ۴۹ شرکت وجود دارد که ارزش مقطع واگذاری آنها ۲۶۶ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال بوده است که با توجه به رشدهای اخیر شاخص بورس و افزایش قیمت سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه ارزش روز پرتفوی بیش از ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت افزایش یافته و ۱۱۲۹ هزار و ۶۵۷ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

بر این اساس نگاهی به پرتفوی سهام عدالت نشان می‌دهد از ۴۹ شرکت حاضر در این سبد تعداد ۳۵ شرکت بورسی هستند که ارزش مقطع واگذاری آنها ۲۲۷ هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال و ارزش روز آنها ۱۰۹۱هزار و ۱۱۹میلیارد ریال حساب شده است.

بعلاوه این که در این پرتفوی، ۱۴ شرکت غیربورسی نیز حضور دارند که ارزش مقطع واگذاری آنها ۳۸ هزار و ۵۳۸ میلیارد ریال و ارزش روز آنها همین مبلغ برآورد شده است.

این گزارش می‌افزاید: با توجه به افزایش قیمتی که نمادهای مختلف و شاخص بورس و فرابورس در بازار سهام در هفته‌های گذشته تجربه کرده‌اند که موجب افزایش ارزش مجموع پرتفوی سهام عدالت تا حدود ۵ برابری شده است، بنظر می‌رسد در حال حاضر ارزش سهام عدالت هر یک مشمولان بین حدود ۵ برابر شده باشد. به عنوان مثال اگر اصل سهام عدالت مشمولی، یک میلیون تومان باشد، در حال حاضر ارزش روز سهام عدالت وی ۵ میلیون تومان شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 470187 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟