الکترونیکی کردن تمام آزادراه‌ها از تیرماه ۹۸/ جریمه‌های عدم پرداخت عوارض با تأخیر اعمال می‌شود

به گزارش رکنا، میرشفیع، معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با بیان اینکه از نخستین ساعات روز ۲۸ اسفند ماه طرح اخذ عوارض الکترونیکی در چهار آزاد راه پرترافیک کلید خورد گفت: این طرح از ساعت ۲۴ روز ۲۷ اسفند ماه در چهار آزاده‌راه پرترافیک از جمله تهران_قم، تهران_ساوه، کرج_قزوین و قزوین_زنجان کلید خورده و از تیرماه سال ۹۸ هم در تمام آزاد‌راه‌های کشور اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: از امروز هیچ پرداخت نقدی در این چهار آزاده راه انجام نمی‌شود و مسافران می‌توانند از طریق بارگاه‌های الکترونیکی، اپلیکیشن و یا دستگاه‌های کارتخوان در مسیرهای آزادراهی عوارض خود را پرداخت کنند.

میرشفیع تأکید کرد: هیچ تغییر قیمتی با الکترونیکی کردن عوارض آزادراه‌ها انجام نمی‌شود و عوارض به همان قیمت‌های سابق اخذ می‌شود، تنها مسافران دیگر به صورت نقدی عوارض خود را پرداخت نمی‌کنند.

معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با اشاره به اینکه به دو صورت مسافران می‌توانند عوارض خود را پرداخت کنند، گفت:‌ یکی از این روش‌ها از طریق نصب اپلیکیشن کیف پول در تلفن‌ همراه است و روش دیگر استفاده از دستگاه‌های کارتخوان است که در مکان‌های مختلف نصب شده و مسافران می‌توانند با ورود پلاک خود عوارض را پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه تا اطلاع ثانوی جریمه‌های عدم پرداخت عوارض با تأخیر انجام می‌شود، گفت: به دلیل آنکه برخی از مسافران هنوز با پرداخت عوارض الکترونیک آشنا نیستند و ممکن است صف‌های طولانی در دستگاه‌های کارتخوان ایجاد شود، با هماهنگی پلیس راه جریمه عدم پرداخت عوارض با تاخیر اعمال می‌شود تا مسافران عوارض خود را پرداخت کنند.

میرشفیع گفت: مسافران در صورتیکه نتوانند همان ساعت یا همان روز عوارض را پرداخت کنند می‌توانند فردای آن روز و یا ساعات دیگر پرداخت کنند.

معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور به مزیت‌های الکترونیکی کردن عوارض اشاره کرد و گفت: عدم ایجاد صف‌های طولانی در عوارضی‌ها، صرفه‌جویی در سوخت و زمان از مهم‌ترین مزایای الکترونیکی کردن عوارض است.

وی تصریح کرد: متأسفانه سالیانه حوادث بسیار ناگواری در پشت عوارضی‌ها رخ می‌دهد که ما با الکترونیکی کردن عوارضی‌ها مانع از افزایش کشته‌های جاده‌ها می‌شویم.

میرشفیع گفت: به تدریج تمام گیت‌های عوارضی‌ها برداشته می‌شود و از طریق این طرح سرمایه‌گذاران هم با خیال راحت می‌توانند در آزادراه‌ها سرمایه‌گذاری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 465328 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟