علت توقف عرضه گوشت تنظیم بازار در فروشگاه‌های شهروند

به گزارش رکنا، مسعود سریع القلم در تشریح عملکرد شرکت شهروند در سال ١٣٩٧ گفت: با توجه به راه‌اندازی ناوگان موتوری پاک در دی ماه سال جاری فروش بخش مجازی شهروند تقریبا ۴۰ تا ۵۰ برابر افزایش پیدا کرد.

وی افزود: فروش بخش اینترنتی شرکت شهروند در حال انجام تغییرات گسترده‌ای است به شکلی که به زودی این بخش کاملاً مستقل خواهد شد و با انباری مستقل عرضه حدود ۳ هزار قلم کالای پر گردش به کار خود ادامه خواهد داد. در حال حاضر در چند نقطه انبارهایی را دیدیم و امیدواریم از یکی از بانکهای دولتی به زودی انبار بزرگی را تحویل بگیریم تا از این انبار در بخش فروش مجازی به صورت مستقل بهره برداری کنیم.

سریع القلم ادامه داد: در حال حاضر شرکت شهروند سودآور است و ترازهای مالی و صورتهای مالی نشان می‌دهد که شهروند در شرایط بسیار مطلوبی قرار گرفته است؛ در سال جاری بر اساس صورتهای مالی تا تاریخ سی ام بهمن ماه مجموعه شهروند ۶۰ میلیارد تومان به خزانه شهرداری تهران واریز کرده است. همچنین سود سهام را بر اساس تکلیف بودجه تعیین شده توسط شورای اسلامی شهر تهران ١٠٠ درصد اجرایی کرده و نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان بابت محل هایی که از شهرداری تهران اجاره کرده است مال الاجاره خود را پرداخت کرده است.

وی تأکید کرد: شهروند شرکت سودآوری است که یک ریال از شهرداری تهران پول نمی‌گیرد و با ۲۳۰۰ نفر پرسنل و ۴۰ فروشگاه کار خدمت رسانی به شهروندان را انجام میدهد.

مدیرعامل شرکت شهروند با اشاره به این که ظرف یک سال گذشته چیدمان شعبات این فروشگاه به طور کامل تغییر کرده است افزود: ۱۰ فروشگاه نسل اولی شهروند بازسازی شده است. فروشگاه‌هایی که در دهه هفتاد راه‌اندازی شده بودند پس از ۲۵ سال بازسازی شدند؛ در حقیقت چیدمان به طور کامل تغییر کرده و بخش های مختلف فروشگاهی نیز در حال نوسازی هستند.

وی ادامه داد: طرح توسعه شهروند در شهرستانها را داریم و اولین فروشگاه خارج از استان تهران شرکت شهروند در مهرشهر کرج در اوایل سال آینده افتتاح خواهد شد. همچنین دو فروشگاه جدید در شیراز در مراحل رایزنی با شهرداری این شهر نهایی شده که با مساحت ۵۰۰۰ متر و ۲۰۰۰ متری در بهترین نقطه این شهر احداث شود.

سریع القلم تاکید کرد: در اصفهان نیز در منطقه‌ای مناسب هایپر بسیار مناسبی راه اندازی خواهد شد. در شهر مشهد نیز در حال رایزنی با شهرداری این شهر هستیم تا دو مجموعه مناسب راه‌اندازی کنیم. البته راه اندازی فروشگاه های شهروند در سایر کلانشهرها نیز دنبال می شود و به این ترتیب شهروند به برند فروشگاهی شهرداری‌های کشور تبدیل خواهد شد تا بتواند برای آنها به درآمدی پایدار تبدیل شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش سقف و رقمی که این مجموعه باید در بودجه سال آینده شهرداری تهران پرداخت کند گفت: در سال جاری ۶۰ میلیارد تومان به شهرداری تهران پرداخت کردیم و این رقم برای سال آینده افزایش پیدا نکرده است چرا که در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران مذاکرات مفصلی انجام دادیم و با توجه به طرح توسعه‌ای که در پیش داریم این رقم در همین سقف باقی ماند.

مدیرعامل شرکت شهروند در تشریح طرح توسعه این مجموعه برای سال آینده با اشاره به اینکه فروش شهروند در نیمه دوم سال جاری حداقل ۴۰ درصد نسبت به نیمه نخست افزایش فروش داشته است افزود: در تهران دو فروشگاه در حال ساخت داریم، یکی در نبرد جنوبی با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی و فروشگاه دیگری نیز در خیابان مطهری در حال احداث داریم، این فروشگاه نیز با پیشرفت فیزیکی۹۰ درصدی پیگیری می‌شود.

سریع القلم ادامه داد: فروشگاه دیگری در شمیران سنتر بلوار ارتش در حال تجهیز است اما نکته قابل توجه این است که احداث فروشگاه جدید در داخل شهر تهران با شرایط متفاوتی مواجه است؛ در حقیقت احداث فروشگاه های جدید در تهران با مشکل هزینه های بسیار بالا به ویژه در تجهیز یعنی خریداری یخچال ها، قفسه‌ها، دوربین ها و... مواجه است، اما هدف گذاری ما برای سایر استان‌ها راه اندازی حداقل هفت فروشگاه در ۷ استان کشور در سال آینده است.

وی در خصوص تمهیدات عیدانه مجموعه شهروند نیز گفت: طبق روال سال‌های گذشته جشنواره نوروزی که بین ۵ تا ۶۰ درصد تخفیف در همه گروه‌های کالایی داشتیم امسال نیز بر اساس تدابیر شهردار تهران هیئت مدیره و مجمع مقرر شد از بیست و یکم تا بیست و نهم اسفند ماه تمام سود شهروند در تمامی گروه‌های کالایی صفر منظور شود.

وی در پاسخ به این سوال که برخی شهروندان معتقدند که قیمتهای کالاهای عرضه شده در فروشگاه شهروند بالاتر از سایر فروشگاه زنجیره‌ای در کشور است و یا حداقل تخفیفات ارائه شده در این مجموعه کمتر است گفت: این تفکر درستی نیست و ظرف یک سال گذشته به هیچ عنوان چنین چیزی در مجموعه شهروند نبوده است. شرکت شهروند حداقل ۱۰ سال است که در حوزه کیفیت رتبه نخست را کسب می‌کند و در حوزه عرضه همه محصولات به عنوان مرجع تامین کننده شناخته می شود به این معنا که اگر کالایی در شهروند پذیرفته شود سایر فروشگاههای زنجیره‌ای به عنوان یک مرجع شهروند را می‌شناسند و معتقدند تمامی مسیرها برای یک کالا در شهروند طی شده و کنترل قیمت و کیفیت انجام شده تا این کالا به درون فروشگاه راه پیدا کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا طرح فروشگاه‌های دیواری شرکت شهروند شکست خورده است یا خیر؟ گفت: این طرح شکست نخورده و در حال اجراست اما در حال حاضر تنها در مترو متمرکز شده است. در این حوزه در سال جاری توسعه‌ای نداشتیم اما برای سال آینده توسعه این بخش را شاهد خواهیم بود البته بزرگترین مشکل برای طرح فروشگاه های دیواری نوسان قیمت‌هاست که توسعه این طرح را با مشکل مواجه کرده است و از سوی دیگر نیز مردم علاقه‌مند هستند که کالاها را مشاهده کنند و آنها را در حقیقت لمس کنند و بعد خریداری کنند که شاید بخشی از عدم توسعه این حوزه نیز به این موضوع برگردد.

وی تاکید کرد: شرکت شهروند رو به توسعه است و احساس می‌کنم پس از ۱۵ سال در سال جاری با تبلیغات تلویزیونی که داشتیم و رفتن نام شهروند روی تابلوهای تجاری تهران که از سال ۸۳ به بعد انجام نشده بود در حقیقت مردم با شهروند آشتی کردند و مشاهده کردند که اقدامات خوبی در همه حوزه ها اعم از نوسازی و ارائه تخفیفات ویژه در این شرکت انجام شده است و مشتری‌مداری واقعی امروز در شهروند در حال اجرا است.

سریع القلم در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع آموزش پرسنل اشاره کرد و افزود: آموزش پرسنل را به صورت جدی در دستور کار قرار دادیم؛ متاسفانه در گذشته این طور بود که یک شرکت بی نام و نشان آموزش پرسنل را در حدود ۲۰ نفر انجام می‌داد و کل آموزش ها در همین حد بود اما امروز پرسنل شهروند در همه بخش‌ها آموزش می بینند یعنی از صندوقدار تا انباردار، مدیران و معاونین این آموزش‌های حین خدمت را می بینند.

وی افزود: موضوع دیگری که در دستور کار شهروند قرار گرفت رسیدگی به معیشت پرسنل است در حقیقت هر چه فروش مجموعه شهروند افزایش پیدا کند و پرسنل در فروشگاه ها ارتباط بهتری با مشتریان بگیرند در تامین معیشت آنها اثر مثبت خواهد داشت. همچنین ساختار مدیریت شرکت شهروند ظرف یک سال گذشته جوان شد و در بخش های مختلف از جمله رده مدیریت از بانوان استفاده شد. به این ترتیب شهروند در حال ورود به عرصه رقابت جدی با سایر برندها شده است و این موضوع به روشنی قابل رصد است.

وی ادامه داد: شهروند برای اولین بار در کشور سیستم خود پرداخت را در فروشگاه‌های خود اجرائی می‌کند و برنامه ما این است که با همکاری شهرداری تهران این موضوع را به صورت مفصل در مراکز تجاری و اداری شهر تهران تعمیم دهیم.

مدیرعامل شرکت شهروند در تشریح علت توقف عرضه گوشت تنظیم بازار در فروشگاه‌های شهروند گفت: شرکت شهروند نزدیک به ۱۹ ماه در حوزه توزیع گوشت تنظیم بازار فعالیت کرد. مجبور شدیم از چند ماه پیش عرضه گوشت با کارت ملی را پیگیری کنیم، در همین راستا سامانه‌ای میان شرکت شهروند و سازمان میادین میوه و تره بار تعریف و مقرر شد هر فردی در ماه با ارائه کارت ملی می‌توانست بین سه و نیم تا چهار کیلوگرم گوشت تنظیم بازاری گوسفندی از شهروند یا بازارهای سازمان میادین میوه و تره بار دریافت کند که این موضوع مقداری التهاب در بازار ایجاد کرد.

وی افزود: نهایتاً از شنبه هفته جاری توزیع این نوع گوشت در فروشگاه‌ها متوقف شد. در حال حاضر دو نوع گوشت تنظیم بازار عرضه می کنیم یکی چرخ کرده گوسفندی منجمد است و نوع دیگر نیز گوشت تنظیم بازاری گوساله؛ البته علاوه بر این ها بر اساس مجوز وزارت جهاد از دو هفته پیش شهروند می‌تواند گوشت داخلی هم عرضه کند منتها قیمت این نوع از گوشت کمی گرانتر است.

وی ادامه داد: قیمت گذاری گوشت داخلی با انجمن تولیدکنندگان پروتئینی کشور است؛ انجمن رسمی که روزانه قیمت گوشت را مشخص می‌کند و سازمان تعزیرات و دادستانی تهران نیز نظارت های خود را بر اساس قیمت تعیین شده توسط این انجمن ارزیابی می کند. قیمت گوشت داخلی در شهروند نسبت به سایر فروشگاههای زنجیره ای از تعادل بیشتری برخوردار است ولی به طور متوسط با قیمت حدود ۱۰۰ هزار تومان گوشت عرضه می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 465319 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟