پروژه مسکن مهر پردیس بیشترین تأخیر را در تحویل داشته و علت آن هم مشکلات جانمایی و تأمین زیرساخت‌ها بوده است. این شهر با بیش از 80 هزار واحد بیشترین تعداد مسکن مهر و متقاضی را دارد. از این رو قرار است 7 هزار واحد جدید برای متقاضیان جامانده در مسکن مهر پردیس ساخته شود. کل واحدهای مسکن مهر 2 میلیون واحد است که بیش از نیمی از آن در دولت یازدهم و دوازدهم تکمیل و واگذار شده است. در حال حاضر مسکن مهر در اکثر شهرها تحویل داده شده و بیشتر مسکن‌های باقیمانده بخاطر مسائل حقوقی و قضایی بلاتکلیف مانده‌اند. حدود 100 هزار واحد مسکن هم متقاضی ندارند که برنامه متولیان برای این مسکن‌ها واگذاری آنها به نهادهای مانند کمیته امداد و بهزیستی است.

مسکن ارزان برای کم درآمدها

عملیات اجرایی زیرساخت‌های پردیس، مطالعه فاز 2 قطار برقی تهران_پردیس توسط قرارگاه خاتم و آغاز عملیات اجرایی زیرساخت‌های فاز 5 و 9 جدید از برنامه‌های مهم دومین حضور وزیر راه و شهرسازی در سایت مسکن مهر پردیس بود. اسلامی در مراسم عقد قرارداد 2 طرح زیرساختی در مسکن مهر شهر پردیس از 2 برنامه برای کاهش قیمت مسکن برای اقشار هدف سخن گفت. او یکی از این طرح‌ها را برنامه کارت اعتباری خرید مصالح ساختمانی نام برد و گفت: با توجه به اثر 40 درصدی نرخ مصالح در قیمت نهایی مسکن این طرح کاهش 15 درصدی قیمت نهایی مسکن بویژه برای دهک‌های پائین را در پی دارد. راه حل دوم کاهش قیمت مسکن که وزیر راه و شهرسازی به آن اشاره کرد واگذاری زمین به سازندگان زمین در قراردادهای مشارکتی است این زمین‌ها به پروژه‌هایی که بازده اقتصادی دارد واگذار می‌شود تا سازندگان از عواید آن برخوردار شوند و مسکن را به قیمت تمام شده به خریداران واگذار کنند. اسلامی اولویت کاری را اجرای برنامه‌ها نام برد و گفت: اجرای برنامه با حرف نمی‌شود. در شهر پردیس قرارداد دو طرح زیرساختی به ارزش 2 هزار میلیارد تومان امضا شد. به گفته وزیر راه و شهرسازی ساخت مترو پردیس در قراردادی 2هزار میلیارد تومانی و در زمان 48 ماه با قرارگاه خاتم به امضا رسید.

فروش بلیت چارتری ممنوع شد

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه آغاز به کار طرح‌های جدید زیرساختی در پردیس در جمع خبرنگاران از ممنوع بودن فروش بلیت چارتری از اول بهمن ماه خبر داد و تأکید کرد:سازمان هواپیمایی ملزم به برخورد با متخلفان است.

تحویل مسکن جدید در پردیس

حبیب‌الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی می گوید: در تفاهمنامه با قرارگاه خاتم مطالعات ساخت 25 کیلومتر مترو در پردیس شروع می‌شود که اعتبار این پروژه 1000 میلیارد تومان است.همچنین 4 بانده شدن آزاد راه تهران _پردیس برای جابه‌جایی 400 هزار نفر از ساکنان آینده پردیس برنامه دیگر توسعه زیرساخت‌های پردیس است. طاهرخانی عرضه و آماده‌سازی 20هکتار زمین برای ساخت مسکن جدید و عرضه 400 هزار مسکن تا دو سال دیگر را یکی دیگر از برنامه‌های ساخت مسکن در پردیس نام برد تا عرضه مسکن با استفاده ظرفیت شهرهای جدید برای ساخت 400 هزار مسکن سرعت یابد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

سهیلا یادگاری

کدخبر: 455734 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟