ژاپنی‌ها دو میلیون بشکه دیگر نفت از ایران خریدند

به گزارش رکنا، پلاتس به نقل از منابع آگاه نوشت: "شووآ شل" و "فوجی اویل" نفت ایران را در نفتکش تسوگارو بارگیری خواهند کرد.

طبق اطلاعات پلاتس، این نفتکش قرار بود روز چهارشنبه به جزیره خارک برسد.

سخنگوی شرکت "فوجی اویل"، روز چهارشنبه تایید کرد که این پالایشگاه به طور مشترک با "شووآ شل"، نفت ایران را روی این نفتکش تحویل خواهد گرفت و این نفتکش قرار است اواسط ماه فوریه به ژاپن برسد.

جدیدترین بارگیری نفت ایران چند روز پس از این صورت می‌گیرد که "شووآ شل" و "فوجی اویل" نخستین محموله نفت ایران را که پس از صدور معافیت آمریکا در پنجم ماه نوامبر از سوی ژاپن خریداری می‌شود، بارگیری کردند.

طبق اطلاعات پلاتس، نفتکش کیسوگاوا که از نوع VLCC‌ است، روز یکشنبه، جزیره خارک را به مقصد کاواساکی در خلیج توکیو ترک کرد و برآورد می‌شود نهم فوریه به کاواساکی برسد.

پالایشگاه‌های "شووآ شل" و "فوجی اویل" خریداران اصلی نفت ایران در ژاپن هستند. شرکت "فوجی اویل" که "شووآ شل" در آن ۶.۵۷ درصد سهم دارد، پالایشگاه سودگوارا با ظرفیت ۱۴۳ هزار بشکه در روز را اداره می‌کند و "شووآ شل" نیز پالایشگاه کیهین به ظرفیت ۷۰ هزار بشکه در روز را اداره می‌کند.

بارگیری نفت ایران توسط پالایشگاه‌های ژاپنی پس از چراغ سبز بانک‌های ژاپنی برای انجام مبادلات مربوط به نفت ایران صورت می‌گیرد. نگرانی‌های پالایشگاه‌ها و شرکت‌های کشتیرانی ژاپنی درباره بیمه حمل نفت ایران اخیرا برطرف شده و آن‌ها پیش از بارگیری نفت ایران منتظر تایید بانک‌ها و رگولاتوری بودند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 454014 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟