آن گونه که نمایندگی خودروسازان اعلام کردند تمام کسانی که از گذشته ثبت نام کردند بایستی با قیمت‌های جدید خودروی خود را تحویل بگیرند در غیر این صورت خبری از خودروهایشان نخواهد بود. با گذشت حدود یک هفته و پیگیری‌های مردم، خودروسازان هم اصرار به پرداخت مابه التفاوت پول را داشتند و می‌گفتند اگر پرداخت صورت نگیرد، خودروها تحویل داده نخواهد شد. از آنجا که وزارت صمت موافق با افزایش یا به تعبیری اصلاح قیمت خودرو بود خریداران خودروها که تحویل آنها مربوط به شهریور، مهر و آبان بود روبه‌روی وزارت صمت تجمع کردند تا تکلیف خودشان را در برابر خودروسازان بدانند. در این میان رضا رحمانی وزیر صنعـت، معدن و تجارت به اعتراض تجمع کنندگان این‌گونه پاسخ داد که به گوش شرکت‌های خودروسازی هم برسد

«خودروهایی که پیش از این با قیمت قطعی پیش‌فروش شده‌اند، مشمول افزایش قیمت‌های جدید نمی‌شوند.» وی ادامه داد:«وزیر صمت در کنار مردم و مطالبه‌گر حقوق مردم از خودروسازان است. در جلسات روزهای اخیر به جد از مدیران دو خودروساز بزرگ خواسته‌ام که براساس قراردادها روند تحویل خودروها تسریع شود و قراردادهای قطعی مشمول افزایش قیمت نشود.» با این گفته‌ها اعتراض کنندگان که با برگه‌های فروش خودرو ایستاده بودند به صحبت وزیر صمت اعتماد کردند و قرار شد شکایت‌هایی که به صورت مکتوب هم ارسال شده است مورد پیگیری قرار گیرد.

م.د یکی از کسانی بود که روبه‌روی ساختمان وزارت صنعت ایستاده بود و دنبال شماره تلفن اعتراض کنندگان بود تا در صورتی که صحبت‌های وزیر صمت وعده بود دوباره صف تجمع کنندگان را شکل دهد. وی می‌گفت نگرانی من این است که صحبت وزیر صنعت تنها یک وعده باشد و خودروسازان به آن عمل نکنند. قبل از هر چیزی دوست داشت با ما در مورد نحوه جور کردن پول برای ثبت نام قطعی خود صحبت کند. پولی که با فروش طلا و وام به عدد 42 میلیون تومان رسانده بود. به قول خودش اگر طلاها را حفظ کرده بود اکنون قیمت آن دو برابر شده بود. از موعد تحویل خودرو وی 5 ماه گذشته است و هر بار که به نمایندگی سر زده هیچ خبری نشنیده است. حال بعد از افزایش قیمت (60 تا 70 درصد) خودروی ثبت نامی مجبور شده دوباره پول برای مابه التفاوت خودرو دست و پا کند.

روز گذشته به یکی از نمایندگی‌های خودروسازی در خیابان عباس آباد تهران رفتیم. آنها حرف خریداران خودرو را تأیید کردند و گفتند: شرکت‌های خودروسازی، ثبت نام کنندگان قطعی را از پرداخت مابه التفاوت خودرو معاف نکردند از این‌رو ما هم به مراجعه کنندگان می‌گوییم پول واریز کنند.

هفته گذشته قیمت جدید خودروهای پرتیراژ داخلی اعلام شد. خودروهای کمتر از 45 میلیون تومان مجوز 30درصد رشد قیمت را گرفتند و خودروهای بالای 45 میلیون تومان با توجه به درصد داخلی‌سازی از 70 درصد به بالا رشد قیمت را تجربه کردند. با مجوز رشد قیمت قرار شد خودروسازان برای تحویل خودروهای ثبت نامی و عرضه خودرو به بازار اقدام کنند. با گذشت یک هفته از مصوبه افزایش قیمت هنوز گشایشی در تحویل خودرو و کنترل قیمت بازار صورت نگرفته است و مردم چشم انتظار تصمیم خودروسازان هستند. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 452622 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟