قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۱۰/۲۰ | قیمت طلا در آستانه ۱۳۰۰ دلار

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1297 دلار و 83 سنت رسید و در حوالی رقم 1298 دلار و 2 سنت که روز جمعه به ثبت رسید در نوسان بود. قیمت طلای آمریکا هم امروز با 0.4 درصد افزایش به 1297 دلار و 20 سنت رسید.

صورت مذاکرات نشست ماه دسامبر فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که چند تن از سیاستگذاران این بانک گفته اند ممکن است در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره دست نگه دارند.

کایل رودا، تحلیلگر بازار طلا در استرالیا گفت: «لحن مقامات فدرال رزرو و بی ثباتی سیاسی در آمریکا موجب شده تا قیمت طلا تقویت شود. بازارها این احتمال را در نظر گرفته اند که فدرال رزرو آمریکا در سال پیش رو به جای افزایش نرخ بهره آن را کاهش دهد.»

وی افزود: «این مسئله موجب کاهش سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا شده به ویژه پس از آنکه صورت مذاکرات فدرال رزرو منتشر شده و موجب تضعیف ارزش دلار گشته است. این احتمال وجود دارد که قیمت طلا از 1300 دلار فراتر برود.»

کاهش سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا می تواند منجر به کاهش تقاضا برای خرید دلار شود، زیرا سرمایه گذاران برای خرید اوراق قرضه به دلار نیاز دارند.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی به پایین ترین رقم در طی حدود 3 ماه گذشته رسیده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 451077 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟