صف کیلومتری برای خرید گوشت یخ زده در خراسان !+عکس

به گزارش رکنا، روز گذشته 11 دی ماه نیز دومین بار سه تن و 700 کیلوگرم گوشت تازه گوسفندی در 11 مرکز عرضه گوشت در شهر بیرجند توزیع شد.

بسیاری از مردم برای خرید گوشت باید ساعت ها در صف ها منتظر می ماندند و برخی هم در آخر دست خالی به خانه های خود برگشتند.

به نظر می رسد گوشت منجمد و تازه گوسفندی هفته‌ای چند بار باید در استان توزیع شود تا روش خوبی برای آرامش بازار Store این فرآورده باشد.

تقاضا برای خرید گوشت منجمد و تازه گوسفندی در استان خراسان جنوبی زیاد است و باید توزیع گوشت تا زمان کاهش و تعدیل قیمت ادامه پیدا کند تا مردم برای تامین گوشت مایحتاج زندگی خود صف نکشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی روز گذشته (سه شنبه) از توزیع سه تن و 700 کیلوگرم گوشت تازه گوسفندی در 11مرکز عرضه گوشت در سطح شهر بیرجند خبر داد.

خبرنگار ما برای بررسی میدانی نحوه توزیع این گوشت ها و رضایت مردم از گوشت توزیعی سری به بازار روز پاسداران شهر بیرجند زد و با تعدادی از شهروندان گفت و گو کرد.

یکی از شهروندان با گلایه از شلوغی و بی برنامگی در توزیع گوشت تازه گوسفندی گفت: امروز صبح (11 دی ماه) ساعت 8:30 برای خرید گوشت تازه گوسفندی مراجعه کردم و تا ساعت 11 در صف منتظر بودم که گوشتی توزیع نشد.

کبری رضایی افزود: بعد از ساعت 11 مسئول توزیع کننده گوشت در این مرکز به تمام افراد در صف، شماره داد و گفت که توزیع گوشت بعدازظهر ساعت سه انجام می شود، مجدد ساعت 2:30 بعدازظهر برای خرید گوشت آمدم که بعد از گذشت سه ساعت هنوز توزیع گوشت آغاز نشده است.

وی اظهار داشت: گوشت به تعداد زیادی از این افراد که در صف هستند، نمی‌رسد چرا که مقدار گوشت توزیعی بسیار کم است.

رضایی گفت: باید مسئولان از نحوه توزیع گوشت اطلاع رسانی دقیق داشته باشند تا مردم ساعت ها در سرما برای خرید گوشت صف نکشند.

وی گفت: توزیع گوشت تازه و منجمد گوسفندی کمک و حمایت خوبی از خانواده‌ های کم درآمد است چرا که قیمت انواع گوشت در استان روز به روز در حال افزایش است و بیشتر مردم توان مالی خرید گوشت با قیمت بالا را ندارند.

این شهروند بیرجندی اضافه کرد: این اقدام خوبی که از سوی دولت انجام می شود باید با مدیریت خوب مسئولان به نحو احسن انجام شود.

کفه تقاضا سنگین تر از کفه توزیع

توزیع کننده گوشت تازه گوسفندی در بازار روز پاسداران بیرجند هم گفت: براساس اطلاع رسانی اتحادیه مواد پروتئینی خراسان جنوبی، مردم از ساعت هفت صبح برای دریافت گوشت صف کشیده اند و با تماس مکرر به اتحادیه، مسئولان گفتند به دلیل اینکه خودروهای توزیع گوشت از مشهد نرسیده است، گوشت ساعت سه برای توزیع به دست شما می رسد.

مهدی خزیمه ادامه داد: بعد از ساعت 11 ظهر بیش از 450 نفر برای دریافت گوشت ثبت نام کردند و به خانه خود بازگشتند.

وی بیان کرد: از ساعت یک بعدازظهر مردم مجدد برای دریافت گوشت صف کشیدند که متاسفانه گوشت ساعت 18 عصر برای توزیع به دست ما رسید و توزیع آن تا ساعت 20:30 شب طول کشید.

خزیمه گفت: تقاضای مردم برای خرید گوشت تنظیم بازار گوسفندی زیاد است و باید سهمیه بیشتری در نظر گرفته شود، امروز 800 کیلوگرم گوشت قرمز را بین بیش از 250 نفر توزیع کردیم که متاسفانه به بیش از 400 نفر دیگر گوشت نرسید و دست خالی به خانه هایشان برگشتند.

وی اظهار داشت: ساعت پایانی توزیع گوشت مردم که عصبانی از صف های طولانی بودند به داخل مغازه ریختند و بی نظمی هایی در توزیع گوشت ایجاد شد.

شهروند دیگری در خیابان سجادشهر بیرجند از دیگر مراکز توزیع گوشت تازه گوسفندی گفت: اعلام شده که ساعت سه گوشت در این قصابی توزیع می شود ولی الان که ساعت 17:10 است خبری از توزیع گوشت نیست.

زهرا ملکی بیان کرد: اطلاع رسانی ضعیف مسئولان باعث شده که مردم برای خرید چند کیلوگرم گوشت ساعت ها منتظر بمانند، یک نوبت دیگر هم گوشت قرمز گوسفندی در شهر توزیع شده ولی نتوانسته ام گوشت مورد نیازم را تامین کنم.

وی گفت: شاید امروز هم به دلیل مقدار کم گوشت توزیعی بعد از ساعت ها انتظار دست خالی به خانه برگردم.

وی اظهار داشت: با حقوق کارگری که نمی توانم گوشت گوسفندی تازه، کیلویی 70 هزار تومان را بخرم و مجبورم ساعت ها برای خرید گوشت منتظر بمانم.

این شهروند بیرجندی عنوان کرد: باید مسئولان مدیریت و اطلاع رسانی دقیقی از ساعت و نحوه توزیع گوشت داشته باشند تا مردم ساعت ها در سوز سرما منتظر نشوند، همچنین باید توزیع گوشت در حد نیاز مردم باشد تا آنان صف تشکیل ندهند.

وی گفت: گوشت مرغ منجمد و گوشت گوساله در بازار وجود دارد و بازار تنظیم شده است ولی گوشت قرمز گوسفندی به دلیل مقدار کم به تمام مردم نمی رسد.

تاخیر 10 ساعته در توزیع گوشت

مسئول توزیع گوشت تازه گوسفندی در خیابان سجاد شهر بیرجند گفت: مردم از ساعت 9 صبح برای خرید گوشت صف کشیده اند که با تماس با اتحادیه مقرر شده به افرادی که از صبح صف کشیده اند شماره بدهیم تا عصر برای خرید گوشت در اولویت باشند.

اسدالله دوستعلی افزود: مسئولان اتحادیه گفته اند که گوشت ساعت 8 صبح برای توزیع به دست ما می رسد و ساعت 18 گوشت برای توزیع به دست ما رسید.

وی گفت: ما در مدیریت توزیع گوشت هیچ نقشی نداریم و مردم تنها به ما دسترسی دارند به همین دلیل ما را مقصر تمام این سوء مدیریت ها می دانند.

دوستعلی اظهار داشت: باید هر هفته به مقدار نیاز مردم، توزیع گوشت در سطح شهر انجام شود تا آنان برای خرید گوشت صف نکشند.

وی بیان کرد: امروز سه تن و 700 کیلوگرم گوشت تازه گوسفندی در بیرجند توزیع شد که این مقدار تنها نیاز یک روز مردم شهر بیرجند هم نیست، جمع شدن صف گوشت گوسفندی در گرو برقراری تعادل عرضه و تقاضا است.

توزیع 3 تن و 700 کیلوگرم گوشت تازه گوسفندی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم به خبرنگاران گفت: روز گذشته 3 تن و 700 کیلوگرم گوشت تازه گوسفندی تنظیم بازار در 10 مرکز منتخب شهر بیرجند توزیع شد.

داود شهرکی افزود: قیمت هر کیلوگرم ران گوسفندی 37 هزار تومان و سردست 36 هزار تومان برای مصرف کنندگان تعیین شده است.

وی تصریح کرد: مراکز عرضه اقلام تنظیم بازار از بین واحدهای منتخب هستند که هیچ گونه تخلف صنفی نداشته و از سوی اتاق اصناف معرفی شده اند.

وی گفت: به دلیل محدودیت زمان توزیع، عرضه گوشت تازه گوسفندی تنظیم بازار در این مرحله فقط در مرکز استان انجام شد و طی روزهای آینده 30 تن گوشت گوساله منجمد برزیلی به قیمت 28 هزار و 500 تومان در مرکز استان و 28 هزار و 700 تومان در شهرستان ها و 27 تن مرغ منجمد به قیمت هشت هزار و 850 تومان در مرکز استان و هشت هزار و 900 تومان در شهرستان ها و همچنین هشت تن گوشت منجمد گوسفندی در استان توزیع خواهد شد.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

منبع: ایرنا

کدخبر: 449387 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟