کاهش شدید قیمت دلار در بازار +قیمت

به گزارش رکنا، قیمت دلار در بازار آزاد تهران یکشنبه 25 آذر ماه نسبت به روز گذشته کمی کاهش پیدا کرد.

بر این اساس دلار آمریکا 9 هزار 850 تومان، یورو با قیمت 11000، پوند 12650، دلار کانادا 7350، درهم امارات 2600 و لیر ترکیه 1700 تومان شد.

دلار سقوط کرد اما ترمز گرانی اقلام اساسی کشیده نشد!

چندماهی است که قیمت اقلام اساسی در بازار Store دستخوش تغییر و تحولاتی قرار گرفته است که با سقوط Fall نرخ دلار به کانال 9 هزار تومان، انتظار آحاد جامعه برآن بود که ترمز گرانی ها کشیده شود.

ناگفته نماند که گزارش های میدانی حاکی از آن است که قیمت گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، برنج، حبوبات، روغن، آجیل و خشکبار نه تنها در بازار کاهشی نداشته بلکه روند افزایشی و با ثباتی را در بازار تجربه کرده که این امر واکنش بسیاری از مصرف کنندگان را به همراه داشته است چرا که با افزایش نرخ دلار، قیمت تمامی کالاها به سبب جو روانی بازار سیر صعودی به خود گرفته است.

بسیاری از مسئولان بر این باروند که قیمت اقلام تحت تاثیر افزایش قیمت ارز به سرعت در بازار افزایش می یابد، در حالیکه با سقوط نرخ دلار و سودجویی دلالان ماه ها زمان نیاز است تا قیمت ها به روال سابق بازگردد.

به نظر می رسد با توجه به اختصاص ارز یارانه ای به واردات نهاده های دامی، مسئولان با اعمال نظارت بیشتر باید از نوسان قیمت ذرت و کنجاله سویا که تاثیر بسزایی در افزایش قیمت تمام شده محصولاتی نظیر گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ دارد، جلوگیری کنند.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 445175 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟