تمدید ثبت نام کارت سوخت +نحوه دریافت

به گزارش رکنا، مالکان خودرو و موتورسیکلت می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی( www.mob.gov.ir)، اپلیکیشن خدمات دولت همراه و کد دستوری #۴* و خودروهای عمومی و دولتی نیز به دفاتر پلیس+۱۰ برای ثبت درخواست کارت سوخت خود مراجعه کنند.

با توجه به درخواست های مکرر هموطنان، تمدید ثبت نام کارت سوخت المثنی برای آن دسته از مالکان خودرو و موتورسیکلت فاقد کارت که از مرحله اول ثبت نام جا مانده اند به مدت یک هفته تا شنبه اول دی ماه امکان پذیر می باشد.

مالکان خودرو و موتورسیکلت می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی( www.mob.gov.ir)، اپلیکیشن خدمات دولت همراه و کد دستوری #۴* و خودروهای عمومی و دولتی نیز به دفاتر پلیس+۱۰ برای ثبت درخواست کارت سوخت خود مراجعه کنند.

شرایط ثبت نام کارت سوخت

به‌ طور کلی سه روش را برای ثبت نام کارت سوخت المثنی معرفی شده است؛ روش نخست ثبت نام مالکان خودرو یا موتور سیکلت فاقد کارت سوخت با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+۱۰ بود که با ارائه مدارک لازم طبق ضوابط جاری اقدام کنند.

روش دوم مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه به نشانی  www.mob.gov.ir و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت‌ المثنی و ثبت اطلاعات است که این سامانه از ۵ آذرماه در دسترس عموم قرار گرفته و ثبت اطلاعات در این سامانه رایگان است.

روش سوم نیز دریافت و نصب رایگان اپلیکیشن خدمات دولت همراه و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت المثنی است.

نسخه های Android و IOS این اپلیکیشن از چهار منبع قابل دریافت است:

· سامانه خدمات همراه دولت (mob.gov.ir)

· ایران اپس(iranapps.ir)

· کافه بازار Store (cafebazaar.ir)

· اپ استور (appstore.ir)

بر اساس این گزارش، خودروهای نو شماره، دارای کارت سوخت بوده و کافی است مالکان آن‌ها برای دریافت کارت سوخت خود به دفاتر پست مراجعه کنند.

مالکان خودروهای قولنامه ای برای ثبت نام کارت سوخت المثنی، می توانند همانند گذشته با مراجعه به دفاتر پلیس+10 نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.

خودروهای نو شماره، دارای کارت سوخت بوده و کافی است مالکان آنها برای دریافت کارت سوخت خود به دفاتر پست مراجعه کنند.

در سال های اخیر به علت عدم مراجعه مالکان این دسته از خودروها، کارت های سوخت آنها در دفاتر پستی موجود است.

چگونگی فعال سازی کارت سوخت و استفاده از آن در جایگاه ها در اطلاعیه های بعدی اعلام خواهد شد.

مالکان بیش از یک دستگاه خودرو یا موتورسیکلت فاقد کارت سوخت باید مراحل ثبت نام را به ازای هر دستگاه خودرو یا موتورسیکلت با یک کارت بانکی دیگر تکرار کنند.

مالکان خودرو یا موتور سیکلت دارای کارت سوخت که رمز آن را فراموش کرده اند، امکان بازیابی رمز برای آنها فراهم شده است و نیاز به ثبت نام ندارند. البته نحوه بازیابی رمز آنها در زمان آغاز استفاده از کارت سوخت اعلام می شود.

در هیچ یک از مراحل ثبت نام چه به صورت حضوری در دفاتر پلیس+10 و چه به صورت اینترنتی، نیازی به ارایه رمزهای کارت های بانکی نیست؛ بنابراین شهروندان، احتیاط های لازم را در این باره داشته باشند.

مالکان خودرو در صورت هر گونه مشکل یا نیاز به دریافت اطلاعات تکمیلی با شماره تلفن 09627 تماس بگیرند.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 445116 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟