او پس از ابهام‌زدایی از موضوعات مطرح شده، به عدم موفقیت در حوزه اقتصاد کلان در دهه‌های اخیر اشاره کرده و کلید حل مسائل حوزه اقتصاد کلان را در ضرورت عمومی‌سازی جریان اصلی علم اقتصاد دانسته است. این چهره اقتصادی معتقد است تداوم حضور او در دولت منجر به یک‌بازی باخت-باخت می‌شد و در نتیجه این موضوع در کنار به سرانجام نرسیدن حل ابرچالش‌های اقتصادی مانند مسأله نظام بانکی و نظام ارزی باعث پیاده شدن او از قطار دولت دوازدهم شد.

بخش دیگری از صحبت‌های نیلی، درباره نقش او در دولت دوازدهم است. نیلی در این باره به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی از سوی رئیس‌جمهوری اشاره کرده پیشنهادی که از سوی نهاوندیان مطرح شده بود، اما نیلی تأکید کرده که باید هماهنگی لازم میان رئیس سازمان برنامه و بودجه و دیگر اعضای تیم وجود داشته باشد و در نتیجه به دلیل بروز ناهماهنگی‌ها، این سمت را نپذیرفته است.

این چهره اقتصادی در این باره تأکید کرده که پس از داستان به وجود آمده درباره «اصلاح نظام بانکی» و «بحث‌های مرارت‌بار مربوط به سیاست‌های ارزی» که هردو عمدتاً در نیمه دوم سال ۱۳۹۵ شدت گرفت، روحیه و انرژی مساعدی نداشته و قرار گرفتن در نظام حکمرانی اقتصادی دولت، باعث دامن زدن به اختلافات می‌شد.

به گفته نیلی، افرادی که در حوزه اقتصاد کلان مسئولیت می‌پذیرند، اگر جمع‌بندی‌های متفاوت داشته باشند به ترمز تبدیل می‌شوند و تنها در صورتی می‌توانند نقش‌آفرینی کنند که صرفاً نقش اجرایی بپذیرند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 439889 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟