محمد شریعتمداری ظهر جمعه در بازدید از یک واحد تولیدی زعفران در مشهد اظهارکرد: امروز در شرایط تحریمی و هجمه گسترده دشمنان با محوریت اقتصاد بیش از هر زمان نیازمند همفکری، همدلی وهمکاری همه بخش‌ها و نهاد‌ها و قوا هستیم.

وی افزود: تلاش کارآفرینان کشور که با تحمل همه مشکلات و فشار‌ها سعی می‌کنند تکانه‌های ناشی از تحریم‌ها که به طبقات محروم و اقشار فرودست‌تر گسترده‌تر است کمتر احساس شود جای قدردانی دارد.

وزیر تعاون بیان کرد: در شرایط تحریم و فشار‌های اقتصادی کسانی که دارای حقوق ثابت هستندو طبقات پایین ومحروم جامعه فشار زیادی را تحمل می‌کنند و کارآفرینان و بخش‌های تولیدی برای مدیریت و کاهش این فشار‌ها همراهی خوبی دارند.

شریعتمداری تصریح کرد:تحت فشار قراردادن یک کارآفرین به زیان صندوق‌های بازنشستگی است، چون نه تنها اشتغال جدید ایجاد نمی‌شود بلکه عملا ورودی‌های صندوق کاهش می‌یابد و حتی نیروی شاغل این مجموعه هم ممکن ریزش کرده و تعدیل شود از این روز باید افکار و نگرش‌ها در این حوزه نسبت به کارآفرین اصلاح شود که در این صورت بخش تولید و کارآفرینی هم حمایت می‌شود.

وی اظهارکرد: باید حمایت از کارگرو کارآفرین را در کنار هم ببینیم، زیرا این دو بهم پیوسته هستند و اگر کارآفرین حمایت شود می‌تواند قرارداد‌ها موقت و کوتاه مدت کارگری را به بلندمدت تبدیل کند.

وزیر تعاون تاکید کرد: امروز مشکل عمده واحد‌های تولیدی و پروژه‌های صنعتی، دسترسی به بازار Store بوده و طرح تکاپو به نوعی این ضعف و نقصان را پوشش می‌دهد.

شریعتمداری در ادامه با اشاره به تولید زعفران در کشور گفت: درآمد حاصل از زعفران برای کشور ۳۰۰ میلیون دلار بوده و این در حالی است که با اقداماتی بسیار ساده، اما محوری و قرارگیری همه این اجزا در کنار هم می‌تواند ظرفیت فروش و صادرات زعفران را به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاربرای کشور افزایش داد.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 432029 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟