به نقل از رویترز، به دنبال وجود نشانه هایی از کاهش صادرات نفت ایران – سومین تولیدکننده بزرگ اوپک—پس از اعمال تحریم های آمریکا علیه تهران و همچنین با نزدیک شدن یک توفان به خلیج مکزیک، بهای نفت امروز (سه شنبه) آشفته شد.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 26 سنت افزایش (معادل 0.3 درصد)، 84 دلار و 17 سنت در هر بشکه معامله شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 24 سنت کاهش (معادل 0.3 درصد)، به 74 دلار و 53 سنت در هر بشکه رسید.

صادرات نفت ایران در هفته اول اکتبر باز هم با کاهش همراه بود و با نزدیک شدن به تاریخ 4 نوامبر که تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران آغاز می شود، خریداران در پی تهدیدهای آمریکا در تلاش برای یافتن یک جایگزین برای خرید نفت هستند.

داده های مؤسسه «رفینیتیو ایکون» نشان می دهد ایران در این یک هفته 1.1 میلیون بشکه نفت در روز صادر کرده است. این رقم در مقایسه با 2.5 میلیون بشکه نفتی که در ماه آوریل پیش از خروج آمریکا از برجام بوسیله ایران صادر می شد، تفاوت زیادی دارد.

عربستان سعودی (بزرگترین تولیدکننده نفت اوپک) هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد سطح تولید نفت خود را از ماه آینده میلادی به 10.7 میلیون بشکه در روز برساند.

همچنین با نزدیک شدن توفان «مایکل» به ایالت های شرق خلیج مکزیک از جمله فلوریدا، شرکت های نفتی واقع در خلیج مکزیک 19 درصد از سطح تولیدات نفتی خود را کاهش داده اند که این مسئله هم بر بهای نفت اثر گذار بوده است.

به دنبال کاهش شاخص سهام آسیایی در پی افزایش نگرانی ها از احتمال سقوط Fall رشد اقتصادی چین، بهای طلا با افزایش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش به 1189.23 دلار رسید.

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دردسر ازدواج با پسری که 10 سال کوچکتر بود+ عکس

مرگ تلخ هانیه 7 ساله به خاطر اشتباه پرسنل بیمارستان دزفول

پررویی مدیرعامل سکه ثامن در تحقیقات پلیسى + عکس و فیلم

اصلاح صورت هنگام رانندگی حادثه ساز شد! + فیلم

قاسم‌ خانی و پاوه‌ نژاد هم احضار شدند

ترامپ مرد ایده آلی برای همخوابی با یک زن نیست ! + عکس

تجاوز پدر به دختر 13 ساله اش / در مسافرخانه ای در تهران رخ داد + عکس

این مرد باهوش به خودش تیر اختلاس زد ! + عکس

خودکشی دکتر جراح ارتوپد در ویلای شمال / همه چیز از درخواست میترا شروع شد !

این زن امریکایی و شوهر ایرانی اش عاشق حیوانات هستند / زندگی با حیوانات وحشی در قزوین + عکس

تجاوز پدربزرگ 90 ساله به نوه 13 ساله اش / وقتی خواب بود سراغش رفتم و ...+عکس

لاغری با پودر سنجد

جزییات نگرانی «حمید فرخ نژاد» از گرانی دلار فاش شد! + فیلم

 

کدخبر: 423702 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟