به گزارش رکنا، بازار Store ارز برای امروز (دوشنبه) با روندی ریزشی حرکت کرد و معاملات دلار از حدود ۱۷ هزار تومان شروع شد، اما به مرور به کمتر از این رقم رسید و با ادامه ریزش تا زمان تنظیم این گزارش تا ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان کاهش قیمت داشته است. یورو نیز که روز گذشته تا ۲۰ هزار تومان معامله شد، به کمتر از ۱۹ هزار تومان رسیده است.

گذری بر بازار ارز فردوسی از تقاضای کم برای خرید و البته افزایش تعداد فروشنده در بازار حاکی است. در حالی فروشندگان به‌دلیلی نگرانی از ضرر دلارهایی که در نرخ بالا خریده‌اند، به بازار آمده‌اند که در سویی دیگر کمتر خریدار وجود داشته و البته متقاضیان خرید ترجیح می‌دهند در نوسان موجود اقدامی نکنند.

فعالان بازار دلیل ریزش را تزریق ارز به بازار و ورود افراد برای فروش می‌دانند و می‌گویند که به هر حال برخی از نگرانی ریزش برای فروش آمده‌اند و برخی هم که دلارهای با نرخ پایین خریده و اکنون سود خوبی برده‌اند، به بازار می‌آیند تا با فروش نوسان‌گیری کرده و مجدد منتظر رشد قیمت می‌مانند.

اما فعالان بازار می‌گویند جریان بازار ارز بار دیگر نشان داد که از منطقی پیروی نکرده و نمی‌توان تغییرات آن را به دلیل اجرای سیاست‌های پایه‌ای دانست، چرا که اگر این طور بود می‌توانست در هفته پیش که هیجان و التهاب بازار قابل پیش‌بینی بود این اقدامات را انجام داد تا شاهد دلار ۱۹ هزار تومانی نباشیم.

کدخبر: 421146 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟