کیفیت کالای ایرانی و ایران ساخت با تجهیز کارخانه‌ها به فناوری‌های روز افزایش می‌یابد

ربیعی ادامه داد: اگر کالای ایران ساخت کیفیت مطلوب را داشته باشد با بازاریابی مناسب و ارائه خدمات پس از فروش می توان قدرت رقابت پذیری خود را نیز افزایش دهد. این در حالی است که تقویت قدرت خرید مصرف کننده ایرانی نیز باید با روش هایی همچون ارائه کارت های مصرف کالای ساخت داخل انجام شود. همچنین افزایش دستمزد کارگران و بازنشستگان نیز اقدام دیگری است که در این زمینه می توان انجام داد تا دستمزدی بیشتر نسبت به تورم دریافت کنند که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه حمایت مردم از کالای تولید داخل اقتصاد کشور را قوی می کند گفت: سال ها از وابستگی اقتصاد کشور به نفت می گذرد اما این روزها با توجه به شعار سال، اتکا به توانمندهای داخلی با شور و حرارت زیادی دنبال می شود. راهی که پیش گرفته ایم اقتصاد کشورمان را شکوفا می کند و آینده روشنی پیش روی فرزندانمان قرار می دهد. در این مسیر، برگزاری جشنواره های اثرگذاری همچون «ایران ساخت» که برای گسترش فرهنگ حمایت از کالای ایران، جریان سازی و محتواهای ارزشمند تولید خواهد کرد، قابل تقدیر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فرهنگسازی و معرفی محصولات ایرانی در سطح جامعه بیان کرد: اصلاح الگوی مصرف کالاهای داخلی با فرهنگسازی میسر می شود که خود ارتقای فرهنگ مصرف محصولات تولید داخل را طلب می کند. در این زمینه باید به نقش موثر تبلیغات اشاره کرد که نقش مهمی در معرفی صحیح کالا و خدمات با کیفیت و قیمت مناسب داخلی دارند. مردم اگر بدانند کالایی با کیفیت در داخل تولید می شود قطعا از خرید کالای مشابه خارجی امتناع می کنند.

دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار Store و بخش دانش آموزی به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» در دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، 15 آبان ماه1397 است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

لحظه انفجار بمب در بدن یک مرد!+ تصویر

تجاوز مهراب در خانه مجردی اش به زهرا! / من عاشق بودم اما..

این مرد هولناک ترین فیلم قتل زنی در وسط خیابان را رقم زد +‌ جزییات

تجاوز به سارا و زنده بگور کردن او در جنگل + عکس

روس ها میلیاردر شدند / کشتی شمش روس ها بعد از 100 سال پیدا شد+عکس

لحظه تجاوز کارگر شیرینی فروشی به دختر مرد قناد + تصویر

پسر بیکار گلوی مادرش را برید + عکس

عکس جسد یک زن در کانال آب پارس آباد مغان ! + عکس

تجاوز مربی ورزشی به پسربچه ای در شیراز + عکس قربانی

فوری /خواننده پاپ ایران دستگیر شد / چند زن شاکی هستند!+ عکس

جهانی شدن مرگ یک زوج عاشق در بیمارستان+عکس

مجازات سنگین برای مزاحم خواننده معروف +عکس

نامزد غیرتی با پخش تصاویر خصوصی لیلی او را مانند برده ها به فروش گذاشت!+عکس

ماساژ شیطانی در اتاق معاینه پزشک معروف +عکس

کدخبر: 399674 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟