حبابی در بازار مسکن وجود ندارد/ بازار مسکن در انتظار نیمه دوم سال

فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان  با بیان اینکه هیچ حبابی در بازار مسکن احساس نمی‌کنم، گفت: تمامی قیمت‌ها در این بازار واقعی است و حتی در مقایسه با سایر بازارهای موازی ارزش افزوده مسکن بسیار کمتر است.

وی ادامه داد: افزایش قیمت در بازارهای سرمایه‌ای از جمله ارز و سکه نسبت به بازار مسکن بسیار بیشتر بوده در نتیجه هم اکنون حبابی در بازار مسکن وجود ندارد.

پورحاجت با اشاره به اینکه افزایش قیمت مسکن طبیعی است، گفت: با توجه به اتفاقات رخ داده در حوزه سیاسی و اقتصاد کلان، بنابراین افزایش قیمت به ویژه در بازار مسکن طبیعی است زیرا این بازار طی 5 سال گذشته در رکود کامل به سر می‌برد.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان تصریح کرد: در صورت کاهش نوسانات موجود در حوزه اقتصاد کلان و سیاست، می‌توان به ایجاد یک تعادل قیمت در بازار مسکن امیدوار شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از نفت مهم‌ترین صنعتی که می‌تواند در اقتصاد کشور اثرگذار باشد صنعت ساختمانی است، گفت: 98 درصد از صنعت ساختمان مربوط به بخش خصوصی است در نتیجه دولت می‌تواند اقتصاد کلان را به رونق برساند.

پورحاجت اظهار کرد: بر خلاف صحبت‌هایی که بسیاری از مشاوران املاک و کارشناسان مسکن اعلام می‌کنند که هیچ مشتری در بازار مسکن وجود ندارد به نظر من میزان تمایل خریداران در این بازار نسبت به ماه‌های گذشته بیشتر شده و اگر یک تعادل قیمتی در این بازار ایجاد شود میزان خریداران نیز بیشتر خواهد شد.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان در پایان گفت: یک جو روانی در ماه‌های فروردین و اردیبهشت در بازار مسکن حاکم بود اما در یکی دو ماه گذشته این جو روانی کمتر شده و تا نیمه دوم سال نیز آرامش خاصی در بازار مسکن حاکم خواهد شد.

 

کدخبر: 399491 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟