آخری خبر از وضعیت دلار در بازار غیررسمی تهران

بازار آزاد ارز و سکه در پنجمین روز هفته، با رشد نسبی سکه و ثبات نرخ دلار در محدوه ۸ هزار تومان ادامه یافت. این روند که از روز گذشته شروع شده است، امروز نیز با حجم معاملات پایین به پایان رسید. هرچند برخی از فعالان بازار Store ارز معتقد هستند که مشخص شدن روند چگونگی فروش ارز توسط شرکت‌های پتروشیمی در روز‌های آینده می‌تواند مسیر قیمتی دلار را تا حدی تحت‌تاثیر قرار دهد.

به گزارش تابناک اقتصادی، فضای بازار آزاد ارز و سکه امروز از هیجانات روز‌های گذشته فاصله گرفت و توانست حتی نرخ برخی از ارز‌ها همچون یورو، پوند و فرانک سوئیس را در مسیر کاهشی ثبت کند. این روند نشان می‌دهد که در شرایط فعلی اثر بازار ثانویه بر بازار ارز، تاثیر مثبتی داشته است. به طوریکه به گفته رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، پیش‌بینی می‌شود که با تشکیل بازار ثانویه ارز و در صورت مدیریت صحیح بانک مرکزی بر این بازار، روند کاهشی قیمت ارز شروع شود. از سوی دیگر برخی از فعالان بازار ارز معتقد هستند که مشخص شدن روند چگونگی فروش ارز توسط شرکت‌های پتروشیمی در روز‌های آینده می‌تواند مسیر قیمتی دلار را تا حدی تحت‌تاثیر قرار دهد.

بر اساس این گزارش، آخرین خبر‌های رسیده از بازار سکه نشان می‌دهد که نرخ سکه تمام با حدود ۳۰ هزار تومان افزایش معامله شده اند. به طوریکه هر سکه تمام طرح قدیم با رشد ۳۰ هزار تومان نسبت به روز قبل، به قیمت ۲,۷۲۰,۰۰۰ تومان رسیده است. همچنین هر سکه تمام طرح جدید نسبت به روز گذشته ۳۱ هزاز تومان گران‌تر شده است و به قیمت ۲,۸۵۳,۰۰۰ تومان فروخته شده است. هر نیم سکه بهار آزادی Freedom نیز ۱,۴۳۰,۰۰۰ تومان ارزشگذاری شده است که نسبت به نرخ پایانی روز سه شنبه، ۱۰ هزار تومان رشد داشته است. همچنین هرد ربع سکه بهار آزادی بدون تغییر به نرخ ۷۸۰ هزار تومان معامله شد. همچنین هر سکه یک گرمی در بازار امروز، ۴۲۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

نرخ یورو و پوند در بازار آزاد کاهش یافت

بر اساس این گزارش، نرخ دلار آمریکا در بازار امروز، بدون تغییر خاصی در سطح ۸۰۰۰ تومان معامله شد که به نظر می‌رسد بیشتر تحت تاثیر عدم افزایش قابل توجه نرخ درهم امارات و همچنین حجم پایین معاملات در سطح بازار می‌باشد. همچنین هر یورو در بازار آزاد با افت نسبی به رقم ۹۱۰۰ تومان و هر پوند انگلیس نیز با کاهش قیمت به سطح ۱۰۳۰۰ تومات رسید. بایستی یادآور شد که نرخ دلار آمریکا در روز‌های گذشته به نرخ ۹۰۰۰ تومان هم رسیده بود. حتی پوند انگلیس نیز روز‌های گذشته از مرز ۱۱ هزار تومان هم عبور کرده بود، ولی در حال حاضر در مسیر کاهشی قرار دارد. همچنین هر درهم امارات به عنوان ارز اثرگذار بر نرخ آزاد دلار آمریکا در بازار امروز با رشد اندک ۲۰ تومان به رقم ۲۱۰۰ تومان رسید. درهم امارات نیز همانند دیگر ارز‌ها در روز‌های قبل، رشد قابل توجه داشت و به نرخ ۲۴۰۰ تومان هم رسیده بود.

نرخ پوند و یورو در بازار رسمی نیز کاهش یافت

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز «چهارشنبه ششم تیر ماه» با ۲۰ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار و ۵۶۰ ریال قیمت خورد. همچنین نرخ هر پوند انگلیس نیز با ۲۱۷ ریال کاهش نسبت به روز گذشته ۵۶ هزار و ۳۰۷ ریال و هر یورو نیز با ۲۱۵ ریال افت قیمت، ۴۹ هزار و ۶۳۰ ریال ارزش‌گذاری شد.

ر این اساس، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۹۸۵ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۷۹۴ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۲۳۶ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۶۶۱ ریال، روپیه هند ۶۲۲ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۵۸۹ ریال، دینار کویت ۱۴۰ هزار و ۶۹۱ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۵ هزار و ۳ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۷۲۲ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۴۲۴ ریال، ریال عمان ۱۱۰ هزار و ۶۹۰ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۹۷۶ ریال قیمت خورد.

افزون بر این، نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۱۴۵ ریال، لیر ترکیه ۹ هزار و ۲۱۰ ریال، روبل روسیه ۶۷۵ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۶۹۳ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۷۷ ریال، لیر سوریه ۸۳ ریال، دلار استرالیا ۳۱ هزار و ۴۲۶ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۳۵۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۳ هزار و ۱۹۲ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۲۴۶ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هز و ۶۸۳ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۸ هزار و ۶۶۶ ریال تعیین شد.

این گزارش می‌افزاید: نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۸۲۶ ریال، دینار لیبی ۳۱ هزار و ۳۷ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۴۵۵ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۹ هزار و ۶۹ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۵۶۸ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۸ هزار و ۹۴ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۵۱۴ ریال، افغانی افغانستان ۵۸۵ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۱ هزار و ۲۸۵ ریال، منات آذربایجان ۲۵ هزار و ۱۵ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۵۶ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۶۲ ریال ارزش‌گذاری شد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

راز سیاه سقط جنین دختر بیوه در مزرعه توت فرنگی ! +عکس

آخرین دسته گل وحید خزایی شاخ اینستاگرامی چیست؟! + جزییات

بحران آب در تهران / آب پایتخت جیره بندی می‌شود؟

عاقبت بی حیایی مادر و دختر منحرف با 2 دختر دانش آموز + عکس

آقای بازیگر بخاطر بی حیایی با زنان دستگیر شد! + جزییات

این پسر خبیث همیشه از دست پلیس تهران فرار می کند! + عکس

شوهرم از 6 مرد پول گرفت و آن ها را یکی یکی به اتاق خوابم فرستاد!

وقتی وارد خانه زن صیغه ایم شدم با صحنه ای ناجور روبرو شدم!

ثریا وقتی از منصور باردار شد شنید او متاهل است! / سمیرا سرنوشت مشابه مادر داشت

احسان شوهر بی حیایم همزمان با 2 زن دیگر همخوابی می کرد!

عکس های ناجور مژگان در تلگرام دردسر داشت / تمجید های مرد ناشناس وسوسه ام کرد

نغمه 33 ساله ام از تن فروشی متنفرم!

این مرد سر مادرش را از ته بریدو به سوپرمارکت برد تا بفروشد + عکس

کبودی های بدن زن خائن او را نزد شوهرش لو داد! + عکس

مریم مرا به خانه اش برد و شوهرش در برابر دوربین به من تجاوز کرد + عکس

کدخبر: 393256 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟