منصور پوریان، رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده با انتقاد از افزایش قیمت گوشت در خرده فروشی ها اظهار کرد: قیمت گوشت در بخش عمده فروشی تغییری نداشته است و تنها به سبب برخی عوامل واسطه گری و دلال بازی در حلقه های نهایی فروش با نوساناتی روبرو شده است.

وی افزود: در شرایطی که میزان واردات گوشت افزایش پیدا کرده و تغییری در کشتار داخل ایجاد نشده، قیمت گوشت در خرده فروشی ها با نوسان روز افزون همراه شده است.

پوریان از واردات روزانه 90 تن گوشت از استرالیا و اوراسیا خبر داد و گفت: این میزان تا پایان هفته به 100 تا 120 تن در روز خواهد رسید که با این وجود دلیلی بر گران فروشی وجود ندارد.

وی بیان کرد: با توجه به خشکسالی های پی در پی و عرضه زایش های پاییز و بهار به بازار Store و افزایش میزان واردات پیش بینی می شود که قیمت گوشت در بازار کاهش یابد و به نظر می رسد دستگاه های مسئول با نظارت بیشتر از گران فروشی برخی واحد ها جلوگیری کنند.

رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده ادامه داد: اگرچه اتحادیه گوشت گوسفندی، صادرات را مبنای اصلی افزایش قیمت گوشت در بازار داخل اعلام کرده است، اما باید گفت که رقم صادرات به حدی نبوده که در بازار داخل ایجاد تنش کرده باشد.

به گفته پوریان؛ بنابرآمار از ابتدای سال تا کنون 20 هزار راس دام با وزن های بالا که روی دست دامداران باقی مانده بود به بازارهای هدف صادر شده است.

وی نرخ هر کیلو دام زنده در دامداری را 14 تا 15 هزار تومان اعلام کرد و افزود: براین اساس نرخ هر کیلو دام زنده در میادین با احتساب هزینه های حمل و نقل 16 تا 17 هزار تومان و بره شیری 19 تا 20 هزار تومان است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده، نرخ هر کیلو لاشه سنگین وزن در عمده فروشی 34 تا 35 هزار تومان و بره سبک را 39 هزار تومان اعلام کرد.

پوریان تصریح کرد: با وجود نوسان نرخ ارز، قیمت گوشت وارداتی تغییری نداشته است و کماکان هر کیلو گوشت استرالیا 30 هزار تومان و اوراسیا 29 هزار تومان عرضه می شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 377445 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟