آخرین خبرها از بررسی علل سانحه پرواز تهران-یاسوج

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، حسن رضایی‌فر - مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی - اعلام کرد که فرآیند بررسی علت یا علل این حادثه Incident که از همان روز سقوط Fall آغاز شده همچنان ادامه دارد.

به گفته وی، پس از آنکه اطلاعات جعبه سیاه این هواپیما در فرانسه بازسازی شد، برای ادامه فرآیند بررسی‌ها اطلاعات به ایران منتقل شد و کمیته بررسی این حادثه همچنان کار روی این اطلاعات را ادامه می‌دهند.

این مقام مسئول درباره اخرین مراحل پیگیری این کار نیز گفت: در حال حاضر کمیته بررسی در حال نهایی کردن بخشی از گزارش‌های خود است که البته نیاز به جمع‌بندی‌های نهایی و کامل خواهد داشت.

بر اساس اظهارات رضایی‌فر، هفته آینده تیمی فنی از فرانسه بار دیگر به ایران خواهند آمد تا در جریان آخرین اطلاعات به دست آمده از حادثه اخیر قرار گیرند و جمع‌بندی در این مرحله انجام شود.

وی افزود: تمام تلاش سازمان هواپیمایی کشوری روی این مسئله است که گزارش نهایی به شکلی همه جانبه و کامل ارائه شود و ابهام‌ها در این زمینه برطرف شود. از این رو هنوز نمی‌توان زمان دقیقی را برای ارائه گزارش نهایی این حادثه اعلام کرد.

پرواز شماره ۳۷۰۴ شرکت هواپیمایی آسمان که صبح روز یکشنبه (۲۹ بهمن سال ۹۶) فرودگاه مهرآباد تهران به مقصد یاسوج ترک کرده بود، در ۹ مایلی این فرودگاه و بر اثر برخورد به کوه سقوط کرد.

در جریان این حادثه ۶۰ مسافر و شش خدمه پرواز هواپیمای ATR۷۲ شرکت آسمان جان خود را از دست دادند.

شرایط بد آب و هوایی باعث شد پیدا کردن اثری از این هواپیما چند روز طول بکشد و جعبه سیاه این هواپیما نیز پس از بررسی‌های طولانی مدت پیدا شود.

این جعبه سیاه برای بازسازی اطلاعات ابتدا به فرانسه فرستاده شد و پس از نهایی شدن این مرحله به منظور بررسی‌های نهایی به ایران بازگشت.

پس از این حادثه سقوط رئیس جمهوری، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی را مسئول بررسی این حادثه کرد و وزیر راه نیز مسئولیت ایجاد کمیته بررسی سانحه را به سازمان هواپیمایی کشوری سپرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 372136 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟