به گزارش گروه اقتصادی رکنا، سیدمهدی فرشادان درخصوص وام اشتغالزایی جوانان گفت:دولت و مجلس عزم خود را جزم کرده اند تا تحولی در اشتغالزایی ایجاد شود چرا که با توجه به هرم سنی جمعیتی کشور، یکی از اولویت‌های اصلی کشور رفع مشکل بیکاری است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی کشور، ادامه داد:در راستای اشتغالزایی با موافقت مقام معظم رهبری مقرر شد که برداشت ۱/۵ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای بهبود کسب و کار و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی، عشایری و شهر‌های با جمعیت کم، انجام شود.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد:مقرر شده بانک‌ها نیز معادل ۱/۵ میلیارد دلار مذکور، منابع برای اشتغالزایی اختصاص دهند، تا وام‌های اشتغالزایی با نرخ سود بانکی ۶ درصد به روستاییان و ساکنان شهر‌های کوچک ارائه شوند.

فرشادان در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، افزود:یکی از اهداف برای اشتغالزایی روستاییان، جلوگیری از مهاجرت روستانشین‌ها است تا با رونق چرخه اقتصادی روستا از مهاجرت‌های غیرضروری جلوگیری شود.

برخی بانک‌ها به دلایل واهی طرح‌های اشتغالزایی را رد می‌کنند

وی ادامه داد:با توجه به محرومیت هرمنطقه از کشور، ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع در سال جاری در نظر گرفته شده بود تا در قالب وام بانکی با نرخ سود تا ۱۶ درصد با توجه به محرومیت هر منطقه، به متقاضیان اشتغال در شهر‌ها از طریق ثبت نام در سامانه کارا، ارائه شود که در این زمینه اقدامات موثری صورت نگرفته است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی یادآور شد:برخی بانک‌ها به دلایل واهی طرح‌های اشتغالزایی را رد می‌کنند بنابراین علاوه بر لحاظ منابع مالی، باید با اعمال مدیریت موثر، هماهنگی صورت گیرد تا وام‌های اشتغاالزایی ارائه شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 355436 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟