به نقل از راشاتودی، گروه Tax Justice Network در گزارش شاخص‌های پنهان مالی سال ۲۰۱۸ خود اعلام کرد: سوئیس فاسدترین کشور جهان از نظر ساختار مالی است و پس از این کشور، آمریکا و جزایر کایمن قرار دارند.

در این گزارش آمده است سوئیس خاستگاه بهشت‌های مالیاتی جهان است و یکی از بزرگترین مراکز مالی در جهان محسوب می‌شوند.

سوئیس همچنین بزرگترین ساختار محرمانه قضایی را دارد.

این گزارش می‌افزاید: سوئیس اطلاعات مالی اشخاص را با کشور‌های پیشرفته در صورتی که مجبور شود مبادله می‌کند، اما به شهروندان ثروتمند کشور‌های فقیر فرصت دور زدن و فرار Escape مالیاتی را می‌دهد.

گزارش این گروه مالی می‌افزاید: این عوامل در کنار اقدامات خصمانه افشاگران مالی در کشور‌ها نشان می‌دهد که چگونه سوئیس همچنان یکی از مخفیانه‌ترین و محرمانه‌ترین ساختار‌های قضایی را در جهان دارد.

این گروه شاخص رتبه‌بندی کشور‌ها براساس کمک ساختار قضایی آن‌ها به پولشویی و همچنین کمک به افراد برای دور نگه داشتن ثروت‌های نامشروع سرمایه داران خارجی از تعقیب قضایی کشور‌های متبوع را تعریف کرده است.

هر چقدر عدد شاخص کشور‌ها بالاتر باشد، دولت آن‌ها فاسدتر است و بر همین اساس، دولت سوئیس هم‌اکنون عدد ۷۶ را در شاخص فساد در میان کشور‌های جهان دارند.

براساس گزارشی که منتشر شده است، آمریکا با شاخص ۶۰ واحدی که باز هم در حال افزایش است، دومین ساختار دولتی فاسد در جهان را دارا می‌باشد.

یکی از اصلی‌ترین دلایل فساد در دولت آمریکا جذب ثروت‌های نامشروع دیگر کشور‌ها است.

در سال ۲۰۱۳ رتبه آمریکا در این زمینه ششم بود و در سال ۲۰۱۵ به رتبه دوم رسید.

در این گزارش آمده است آمریکا شرایط بسیار متنوعی را برای اتباع دیگر کشور‌ها در راستای انتقال ثروت‌های نامشروع آن‌ها به آمریکا هم در سطح فدرال و هم در حوزه شخصی آن‌ها فراهم کرده است.

گزارش گروه Tax Justice Network می‌افزاید: مشوق‌ها و شرایط قضایی محرمانه‌ای که آمریکا برای اتباع ثروتمند دیگر کشور‌ها در راستای جذب ثروت‌های نامشروع آن‌ها فراهم کرده است، به شهروندان کشور‌های خارجی آسیب جدی وارد کرده است چرا که سرمایه‌داران آن‌ها به آمریکا به عنوان پناهگاه ثروت‌های نامشروع خود نگاه می‌کنند.

جزایر کایمن، هنگ‌کنگ، سنگاپور، لوکزامبورگ، آلمان و امارات از دیگر کشور‌های با بالاترین میزان فساد اداری در جهان برآورد شده اند.

گروه Tax Justice Network ائتلافی از کارشناسان و متخصصان برای بررسی فرار‌های مالیاتی و رقابت‌های مالیاتی تشکیل شده و در انگلیس قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 354745 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟