نرخ تورم دی ماه ۱۰ درصد محاسبه شد

به گزارش گروه اقتصادی رکنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، خلاصه نتایج به‌دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران براساس سال پایه ۱۰۰=۱۳۹۵ به شرح زیر است:

- شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در دی‌ماه ۱۳۹۶ به عدد ۱۱۲.۴ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد افزایش یافت.

- شاخص مذکور در دی‌ماه ۱۳۹۶ نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۹.۷ درصد افزایش داشته است.

خلاصه نتایج شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در دی ماه ۱۳۹۶ براساس شاخص ۱۰۰=۱۳۹۵ نشان می دهد که نرخ تورم نسبت به آذرماه سال جاری ۰.۴ درصد و نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۹.۷ درصد رشد داشته است.

براین اساس شاخص گروه های اصلی خوراکی ها و آشامیدنی ها در دی ماه نسبت به ماه قبل از آن ۰.۴ درصد؛ دخانیات ۰.۲ درصد؛ پوشاک و کفش ۰.۲ درصد؛ مسکن، آب، برق و گاز و سایر سوخت ها ۰.۳ درصد؛ اثاث، لوازم و خدمات مورد استفاده در خانه ۰.۸ درصد؛ بهداشت و درمان ۰.۶ درصد؛ حمل و نقل ۰.۴ درصد؛ ارتباطات ۰.۸ درصد؛ تفریح و امور فرهنگی ۱.۲ درصد؛ تحصیل ۰.۵ درصد؛ رستوران و هتل ۰.۸ درصد و کالاها و خدمات متفرقه ۱.۲ درصد رشد داشته اند.

شاخص کل گروه های اختصاصی کالا و خدمات در دی ماه نسبت به ماه گذشته به ترتیب ۰.۴ درصد و ۰.۵ درصد رشد داشته اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 350841 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟