ال سی برقی شدن خط راه آهن تهران- مشهد گشایش یافت

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در برنامه امضای قرارداد تأمین مالی خارجی و پوشش بیمه ای شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امضا توافق نامه همکاری بین شرکت RAC و راه آهن انجام شد.

وی با بیان اینکه امروز 2 خبر خوب به مردم می دهم گفت: اولین خبر مربوط به گشایش ال سی و فعال شدن اعتبار اجرای خط راه آهن برقی تهران – مشهد است.

آخوندی در ادامه افزود: پروژه برقی شدن تهران – مشهد سال های بسیاری بحث شده بود اما تا به امروز به مرحله اجرایی نرسیده بود که خوشبختانه با تأمین اعتبار مالی آن این پروژه پنجشبه هفته گذشته به مرحله اجرایی رسید.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در پنجشنبه هفته گذشته مورخ 23 آذرماه موفق شدیم بخش اول ( که معادل 7.5 درصد از پروژه) مربوط به ایران بود را پرداخت کنیم و بانک صنعت و معدن ال سی آن را به نفع طرف چینی افتتاح کرد.

آخوندی تأکید کرد: قرارداد پروژه برقی کردن تهران – مشهد فعال و به طور رسمی مرحله اجرایی شدن رسیدو امیدواریم ظرف 4 سال آن را به اتمام برسانیم.

بر اساس این گزارش با بیمه اعتباری روسیه جهت تأمین و تولید مشترک ناوگان ریلی توسط تولیدکنندگان ایرانی و روسی امضا شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 338217 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟