متوسط اجاره بها در تهران بیشتر از یک میلیون و 600 هزار تومان است

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، 60 درصد درآمد خانواده‌های پایتخت نشین را مسکن می‌بلعد. این در حالی است که هزینه سکونت در کلانشهرهای مختلف کشور بسیار با یکدیگر متفاوت است.

پایتخت، مثل همیشه پرچمدار گرانی‌ها است. بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، متوسط اجاره بها در تهران، ماهانه بیش از یک میلیون و 600 هزار تومان است و این در حالی است که در کلانشهری مانند اصفهان میانگین اجاره بها، تنها 690 هزار تومان و در کلانشهری مانند شیراز متوسط اجاره بها، 800 هزار تومان است.

کمترین اجاره‌بها را خرم‌آبادی‌ها پرداخت می‌کنند؛ میانگین اجاره بها در خرم‌آباد، مرکزلرستان، را مرکز امار ایران در سال گذشته، 490 هزار تومان اعلام کرده است. بعد از خرم‌آباد، سنندجی‌ها با 545 هزار تومان در ماه کمترین هزینه را برای اجاره مسکن می‌پردازند.

نکته قابل تامل این آمار اجاره بهای اهوازی هاست که با همه محدودیت ها و نقصان ها و کمبودها، متوسط اجاره بها در اهواز از کلانشهری مانند اصفهان بیشتر است و به 700 هزار تومان رسیده.

این طرف ماجرا اما درآمدهاست. تهرانی ها با متوسط درآمد 2 میلیون و 700 هزار تومان بیشترین درآمد هستند. اهوازی ها، اصفهانی ها، رشتی ها، ساری ها و شیرازی ها هم حدود 2 میلیون تومان در ماه میانگین درآمد برای خود ثبت کرده اند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 337927 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟