زمان واریز سود سهام عدالت هنوز مشخص نیست

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، جعفر سبحانی مشاور رییس سازمان خصوصی سازی درمورد آخرین نتایج پرداخت سود سهام عدالت به مشمولان، اظهار کرد: زمان دقیقی برای واریز سود سهام عدالت مشخص نشده اما به محض اجرایی شدن پرداختی ها، نخستین دوره واریز سود مشمولان صورت می گیرد.

وی، با اشاره به صحبت های برخی از مسوولان دولتی، مبنی بر اینکه کسری سود سهام عدالت از محل دولتی جبران می شود گفت: این گفته ها نادرست است و پرداخت سود مشمولان تنها از شرکت های سرمایه پذیر امکان پذیر است.

سبحانی، با ابراز امیدواری از حل مشکلاتی که مانع در واریز سود مشمولان سهام عدالت شده است، بیان کرد: مشکلاتی که تاکنون مانع از پرداخت سود به دارندگان سهام عدالت شده است در دست بررسی و چاره اندیشی برخی از مسوولان مربوطه است و به زودی شاهد رفع تمامی مشکل هایی که تاکنون باعث این تعویق شده است خواهیم بود.

براساس این گزارش، چندی پیش در رسانه های داخلی خبرهایی مبنی بر اینکه دولت قصد دارد کسری سود سهام عدالت را از بودجه دولتی تامین کند و این خبر واکنش های بسیاری به دنبال داشت، به طوری که بسیاری از افراد با بیان اینکه دولت دست در جیب تمام اهالی کشور می کند، اعتراض خود را اعلام کردند اما مشاور رییس سازمان خصوصی سازی این گفته ها را تکذیب کرد.

وی در ادامه ی تکذیب خود مبنی بر تامین کسری سود سهام عدالت از محل دولتی، اظهار کرد: سود سهام عدالت از محل شرکت های سرمایه پذیر انجام می شود و از گذشته تا کنون هم قراری بر جبران کسری ها از بودجه دولتی و بیت المال نبوده است.

گفتنی است، حدود یازده سال از آغاز طرح واگذاری سهام عدالت می گذرد و امسال قرار شد برای نخستین بار سود سهام عدالت به طور قانونی در اختیار مشمولان قرار بگیرد اما از تابستان امسال، چند بار پی در پی به تعویق افتاد و سازمان خصوصی سازی به موجب مصوبه شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل44 موظف است که این سود را از شرکت های سرمایه پذیر مطالبه و به حساب مشمولان واریز کند و تا زمانی که این سودهای دریافتی به حد نصاب نرسیده باشد امکان این امر وجود ندارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 329967 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟