تأسیس شرکت مشترک ایران و ارمنستان تا یک ماه آینده عملیاتی می شود

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، محمد شریعتمداری در دیدار با وزیر توسعه اقتصاد و سرمایه گذاری ارمنستان، با اشاره به مذاکرات خوبی که روز گذشته میان معاون اول رییس جمهور ایران و نخست وزیر ارمنستان انجام شد، تصریح کرد: همکاری ارمنستان با ایران در زمینه مذاکرات با کشورهای اوراسیا قابل تقدیر بود و کمیته مشترک دو کشور مذاکرات خوبی را به خصوص در حوزه تعرفه ترجیحی آغاز کرد که باید با جدیت تا حصول نتیجه نهایی برای گسترش مبادلات پیگیری شود.

وی با اعلام آمادگی ایران برای تأسیس یک شرکت مشترک برای پیشبرد اهداف مورد نظر افزود: در دیدار دیروز معاون اول رییس جمهور ایران و نخست وزیر ارمنستان نقاط مشترک خوبی برای توسعه هرچه بیشتر روابط به دست آمد و سازو کار مورد نیاز برای راه اندازی شرکت مشترک میان ایران و ارمنستان تا یک ماه آینده باید عملیاتی شود. همچنین آمادگی و همکاری در حوزه مناطق آزاد برای فراهم شدن زمینه های هرچه بیشتر تبادلات تجاری با ارمنستان را داریم.

شریعتمداری با اشاره به اینکه دفتر نمایندگی ایران خودرو در ارمنستان در حال راه اندازی است، گفت: قرارداد فروش خودروهای ایرانی به پلیس Police ارمنستان در دست بررسی است که امیدواریم مورد پیگیری سریع قرار بگیرد و آمادگی توسعه هر چه بیشتر همکاری های صنعتی را داریم. از سوی دیگر در زمینه تولید ماشین آلات کشاورزی ظرفیت و پتانسیل همکاری وجود دارد و تراکتورسازی تبریز می‌تواند این ماموریت را بر عهده بگیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت صدور خدمات فنی و مهندسی را از دیگر زمینه‌های همکاری‌های مشترک دو کشور دانست و یادآور شد: پیشتر نیز آمادگی خود را برای صدور خدمات فنی و مهندسی اعلام کردیم و مهندسان ایرانی برای ساخت بزرگراه در ارمنستان و شرکت مپنا برای ایجاد طرح های برق نیز اعلام آمادگی مشارکت کردند.

شریعتمداری با اعلام اینکه سند همکاری‌های علمی میان دو کشور در حوزه نانو دیروز به امضا رسید، خاطر نشان کرد: در زمینه بایو تکنولوژی نیز پتانسیل همکاری را داریم.همچنین شرکت های کوچک و متوسط صنعتی، استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان نیز دیگر حوزه های دارای پتانسیل همکاری هستند.

وی با درخواست از ارمنستان برای فراهم آوردن زمینه مذاکرات سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای همکاری در حوزه شهرک‌های صنعتی ارمنستان ادامه داد: ارمنستان زمینه همکاری در حوزه معدن را نیز فراهم کند و در زمینه سنگ های قیمتی و فرآوری آنها می توان یک کار مشترک در مناطق آزاد یا دیگر مناطق ایران آغاز کرد. همچنین سازمان ملی استاندارد موضوع راه اندازی دفاتر حلال در ارمنستان را پیگیری کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 314781 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟