ادامه همکاری کمپانی ATR با ایران در آینده

رکنا اقتصادی: فرزانه شرفبافی در نشست خبری ورود هواپیماهای ATR درباره تامین منابع مالی و چگونگی انتقال پول خرید هواپیماهای ای تی آر و ایرباس اظهار کرد:‌ در بحث فاینانس این هواپیما و تامین مالی برنامه‌ای از پیش تعیین شده داریم و برای تامین فاینانس این هواپیماها (ATR) فاینانس از طریق منابع داخلی قابل تامین است.

وی در ادامه افزود:‌ برای ترانسفر مالی پول خرید هواپیماهای ایرباس و ای تی آر مشکلی نداریم و با پرداخت منابع مالی تا به حال 9 فروند هواپیما (ATR و ایرباس) وارد کشور شده است.

وی با بیان این‌که در بحث هواپیماهای ایرباس و بوئینگ ترجیح ما استفاده از منابع خارجی است، تاکید کرد: در حال مذاکرات فشرده با فاینانسورهای خارجی هستیم. روش ارائه این فاینانس‌ها در حال بررسی است و برای تامین منابع مالی هواپیماها فاینانس خارجی در شرف نهایی شدن است.

سرپرست ایران‌ایر گفت: با توجه به این‌که تولیدات اروپایی در حال فروش به هواپیماهایی جمهوری اسلامی ایران است از این رو اروپایی‌ها بیشتر به دنبال تامین فاینانس فروش این هواپیماها هستند.

شرفبافی یادآور شد: کمپانی ای تی آر فقط هواپیما نمی‌فروشد بلکه در تمام سرویس‌های این هواپیما با همکاری می‌کند و می‌خواهند این کار مشترک را ادامه دهند. قراردادها به نحوی امضا شده که در صورتیکه کار ساخت شروع شود پیش پرداخت انجام می‌شود. هواپیمای دهم و یازدهم در شرف برنامه‌ریزی برای تولید و تامین فاینانس قرار دارد.

وی در ابتدای نشست خبری به هدف خرید هواپیماهای ATR اشاره کرد و با بیان این‌که موتور این هواپیماها توربوپراپ است، گفت: «این هواپیما حداکثر ایمنی را دارد و حداقل سوانح را داشته است. بهره‌برداری از این هواپیما بسیار ساده بوده و نیازی به تجهیزات زیادی ندارد. با تعداد 50 فرودگاه موجود در کشور در صددیم شبکه پروازی بین شهری برای این هواپیما در نظر بگیریم و در جاهایی که تعداد مسافر کمتر از 100 نفر است از این نوع هواپیما استفاده کنیم. امروز حداقل 10 ساعت پرواز بودیم و خسته نشدیم، هواپیمای ای تی آرصدای کمی دارد و بنابراین رفاهی برای عامه مردم خواهد شد.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 311067 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟