رکود در صنعت شیرینی و شکلات کشور

رکنا اقتصادی: جمشید مغازه‌ای با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت رکودی بر بازار Store شیرینی و شکلات در کشور حاکم است، اظهار کرد: جالب است بدانید که ظرفیت صنعت شیرینی و شکلات در کشور رقمی معادل ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن است در حالی که تنها حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن شیرینی و شکلات توسط واحدهای مربوطه تولید می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن ظرفیت خالی در صنعت شیرینی و شکلات در کشور وجود دارد و باید با ایجاد رونق و تحریک بازار بتوانیم از پتانسیل‌های موجود استفاده کرده و در راستای بهره‌وری از ظرفیت‌ها حرکت کنیم.

دبیر انجمن صنفی بیسکوییت، شیرینی و شکلات با اشاره به اینکه شیرینی و شکلات به عنوان کالای لوکس به شمار می‌روند و جزو کالاهای اساسی نیستند، خاطرنشان کرد: خرید این کالاها به توان و قدرت خرید مردم بستگی دارد و جزو سبد اصلی محصولات غذایی خانوارها به شمار نمی‌آید.

مغازه‌ای با تاکید بر اینکه واردات و قاچاق Contraband لطمه اساسی به صنعت شیرینی و شکلات در کشور وارد کرده است، گفت: باید بتوانیم با برنامه‌ریزی درست واردات شیرینی و شکلات را به کشور مدیریت کرده و از قاچاق بی‌رویه این محصولات جلوگیری به عمل آوریم.

وی در مورد میزان قاچاق شیرینی و شکلات به کشور، عنوان کرد: در ارتباط با قاچاق آمار دقیقی وجود ندارد و نمی‌توان در این رابطه عددی را اعلام کرد. علاوه بر این در مورد واردات باید خاطرنشان کرد که مقادیری از کالاها به صورت کم‌اظهاری وارد می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 311056 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟