توافق خانه معدن و وزارت کشور برای توسعه معدن

رکنا اقتصادی: در نشست بررسی پیش نویس نقشه راه معدن و صنایع معدنی در دولت دوازدهم که در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برگزار شد، محمدرضا بهرامن با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در حوزه معدن بیان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر که اقدام به فرهنگ سازی در خصوص فعالیت‌های معدنی صورت گرفته، جواب داده و اگر تا پنج سال قبل معدن را مخرب می‌داسنتند حالا آن را یکی از ارکان توسعه قلمداد می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز دولت و حاکمیت معدن را به درستی به عنوان یکی از محورهای توسعه اقتصادی و ابزارهای ایجاد اشتغال می‌شناسند.

رییس خانه معدن ایران با اشاره به همکاری با دیگر نهادها و دستگاه‌های اجرایی، گفت: چندی پیش جلسه‌ای در وزارت کشور داشتیم که مقرر شد همکاری خانه معدن به نمایندگی از فعالان بخش خصوصی معدن و این وزارتخانه منجر به تفاهم نامه‌ای شود که در آن با در نظر گرفتن حوزه زیرساخت‌ها فعالیت‌های معدنی را در نقاط مختلف گسترش دهیم.

بهرامن اضافه کرد: فعالیت‌های معدنی زمانی که وارد یک منطقه می‌شود سربار زیرساخت‌های موجود نمی‌شود و توان آنها را نمی‌کشد بلکه با خود زیرساخت‌های جدیدی مانند برق، آب و گاز را می‌آورد و حتی ایجاد شغل و درآمد در منطقه می‌کند که همین امر باعث رونق گیری مناطق می‌شود که در آن فعالیت‌های معدنی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه بخش معدن، ادامه داد: امروز بسیاری از صنایع اشباع شده و بخش معدن می‌تواند با توسعه‌ای که پیدا می‌کند ظرفیت‌های جدیدی را برای اشتغال و جذب نیروهای متخصص ایجاد کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 310009 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟