علت افزایش نرخ ارز در بازار

رکنا اقتصادی: علیرضا کشاورزی ادامه داد: از عوامل افزایش دلار را می توان کاهش نرخ سود بانکی نیز دانست، چون این امر سبب شده بسیاری از سرمایه گذارها پول های خود را از بانک ها خارج و در بازار Store سکه و ارز سرمایه گذاری کنند.

وی اظهارداشت: درگیرهای لفظی کره شمالی و آمریکا نیز در افزایش دلار بی تأثیر نبوده هرچند آزمایش‌های موشکی و اتمی کره شمالی چند روزی باعث افت قیمت سهام آسیا و کاهش قیمت دلار شد ولی سیاست جدید بانک مرکزی در خصوص حذف ارز مسافرتی و فروش آن با نرخ آزاد سبب شد قیمت دلار از ٣٨٨٥ تومان به ٣٩١٤ تومان افزایش یابد. البته در دو روز گذشته به دلیل کاهش اونس و کنترل بانک مرکزی و ترس دلالان از بازار، قیمت دلار از ٣٩١٤ به ٣٨٩٦ تومان کاهش پیدا کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که راهکارهای کاهش نرخ ارز در بازار چیست؟ تصریح کرد:اولین مرحله و گام به گام این است که باید از صرافی‌های دارای مجوز شروع کرد و ضمن اخذ تعهد سفت و سخت خرید و فروش های آنها را رصد و پیگیری کرد. چون متاسفانه شنیده می‌شود برخی از صراف‌های دارای مجوز کارمندانی را به استخدام در می آوردند که از دلالان بازار هستند و دلارهایی که از بانک مرکزی اخذ می کنند در بازار و اتاق معاملات بازار دلار به صورت امروز، فردایی معامله می کنند که این امر از نمونه های بسیار مهم و خطرناک افزایش نرخ دلار است. در این خصوص راهکارهای خوبی میشود ارائه و نرخ دلار را کنترل کرد.

به نوشته ایبِنا، این کارشناس بازار ارز در پایان گفت: دومین مرحله و گام استفاده از نمایندگانی از بانکهایی که مجوز فروش دلار را دارند، است این نمایندگان یا افراد باید در زمینه خرید و فروش دلار بسیار باتجربه، مفید و دلسوز کشور باشند که بتوانند در بازار دلالی دلار خرید و فروش انجام دهند و کنترل بازار را بدست گرفته و جایگزینی برای صرافی های داری مجوز باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 304629 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟