موسسه ثامن تا آبان ماه تعیین تکلیف می شود

رکنا اقتصادی: انتشار خبر مربوط به ادغام موسسات ثامن، مهر اقتصاد و کوثر در خرداد ماه سبب شد تا سپرده گذاران ثامن با تجمع در مقابل شعب آن، خواهان برداشت از حساب های خود باشند.

این وضعیت سبب شد تا مسئولان موسسه به دلیل حجم بالای تقاضا، قدرت تامین نقدینگی کافی را در یک بازه زمانی کوتاه و چند روزه نداشته باشند که این امر به شایعات مبنی بر ورشکستگی آن دامن زد اما در نهایت بانک مرکزی اعلام کرد که ثامن از موسسات متقاضی مجوز از بانک مرکزی است و مشکلی ندارد.

ثامن از سال 76 در قالب یک تعاونی اعتباری در شهر مشهد فعالیت خود را آغاز کرد و از سال 89 در برنامه ساماندهی بانک مرکزی قرار گرفت و نام آن در فهرست اولیه این بانک نیز منتشر شد.

در شش سال گذشته، ثامن توانسته است شش مرحله از هفت مرحله اعلامی بانک مرکزی برای صدور مجوز را طی کند و مرحله نهایی آن که شامل عرضه سهام و پذیرش در بورس بوده، هنوز محقق نشده است.

یک مقام مسئول در رابطه با آخرین وضعیت موسسه ثامن اظهار کرد: شنیده ها حاکی از آن است که تکلیف موسسه ثامن تا آبان ماه مشخص می شود و شورای پول و اعتبار برای عضو شتاب شدن این موسسه تصمیم می گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 303688 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟