یک خبر امید بخش از دولت تدبیر و امید :ایرانیان خارج کشور برای سرمایه گذاری به ایران باز می گردند

رکنا اقتصادی: ولی الله سیف، بهبود فضای کسب و کار کشور را در مقایسه با گذشته یادآور شد و گفت: با توجه به حمایت های قانونی در جلب سرمایه های خارجی، هموطنان خارج نشین ما می توانند به راحتی از این فضا و مقررات حاکم بر آن استفاده کنند.

سیف با اشاره به قرارداد تامین مالی با کره جنوبی که به تازگی و به ارزش ۸ میلیارد یورو امضاء شده است، افزود: قراردادهایی از این دست با کشورهای اروپایی از طریق فاینانس خارجی به میزان ۳۰ میلیارد یورو آماده شده است.

رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه در اینباره ارتباطات بانکی کاملا مهیاست، گفت: اگر هموطنان ما با تعیین سهم آورده سرمایه گذار، سوژه ها و ایده های سرمایه گذاری داشته باشند، می توانند در ایران که ظرفیت های سرمایه گذاری فراوانی دارد و در مقایسه با کشورهای دیگر می تواند از بازدهی خیلی بالاتری هم برخوردار باشد، سرمایه گذاری کنند.

سیف ادامه داد: در حال حاضر بانک مرکزی روابط خوبی با بانک های مرکزی طرف تجاری ایران برقرار کرده و نظام بانکی ما توانسته است در حد نیاز روابط کارگزاری خوبی با بانک های خوب و مطرح اروپایی برقرار کند.

وی با تاکید بر اینکه تامین منابع و پرداخت وجوه و انجام مبادلات با سهولت بیشتری انجام می شود، اظهارداشت: از سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج در عرصه تولید و صنعت کشور استقبال می کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 299887 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟