کرباسیان مردی قاطع است و فردی عمل گراست +عکس

حیدر مستخدمین حسینی، کارشناس اقتصادی گفت: ایشان در کار خود کاملا قاطعیت داشته و علاقمند به حوزه کاری خود هستند. ایشان در هر بخشی که حضور داشته اند، آن بخش با نوآوری و خلاقیت همراه بوده است. 
مستخدمین حسینی با اشاره به حضورش در مجلس تصریح کرد: زمانی که بنده معاون پارلمانی درمجلس بودم و آقای کرباسیان در گمرک مشغول بودند، در هر جایی که نیاز بود تا گمرک به مجلس پاسخگو باشد ایشان به هیچ عنوانی کوتاهی نمی کردند و شخصا برای پاسخگویی در مجلس حضور پیدا می کرد و مجلس را در جریان برنامه هایی که برای گمرک بود قرار می دادند.
وی خاطر نشان کرد: ایشان روحیه پاسخگویی را دارند و موضوعات مختلف را با سایر معاونین خود نیز مطرح می کنند. 
کرباسیان ادامه داد: یکی از افرادی که در کمیسیون های مختلف مجلس همیشه حاضر بودند و حتی سفرهای خودشان را برای پاسخ به پرسش های نمایندگان مجلس لغو می کردند آقای کرباسیان بودند. ایشان هم با دولت تعامل داشتند و هم در پاسخگویی و ارتباط با مجلس کوتاهی نمی کردند. 
وی گفت: کرباسیان در حوزه خود متخصص و کارشناس محور هستند و به نظرات کارشناسان فوقالعاده اهمیت می دهند. وی علی رغم آشنایی با حوزه سیاست، تمام تلاش خود را کرده اند که این موضوع را در کارهایشان دخالت ندهند و در حوزه تخصصی خود پیگیر باشند. 
مستخدمین حسینی گفت: در دوره اول فعالیت دولت تدبیر و امید تیم اقتصادی آقای روحانی چندان هماهنگ نبودند اما امیدواریم که با توان تعاملی که آقای کرباسیان در اجرا و در حوزه عملیاتی دارند بتوانند این تعامل را در بخش اقتصادی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بانک مرکزی و وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای رفع مشکلاتی که وجود دارد ایجاد کنند و شرایط بهتری را برای مردم رقم بزنند. 
این تحلیلگر اقتصادی با بیان اینکه کرباسیان فردی عمل گرا است، افزود: رفتار کاری ایشان تاکنون به گونه ای بوده که یک گزینه بسیار مناسب برای وزارت اقتصاد محسوب می شوند. 
وی ادامه داد: با توجه به انتقاداتی که برخی به دولت داشتهاند آقای کرباسیان می توانند بخش عمدهای از این انتقادات را با نگاه درون گرا و پیوند با اقتصاد جهانی جلو ببرند. 
معاون سابق بانک مرکزی با اشاره مطالعات جدی و عمیق تئوریک کرباسیان در حوزه جهانی شدن اقتصاد و تالیف و ترجمه کتب متعدد در این حوزه، اظهار داشت: زمانی که آقای کرباسیان مسئولیت گمرک را بر عهده داشتند، همواره سعی می کردند تا گمرک ایران را در با کلاس جهانی همراه کنند و آن را به روز نگه دارند.
وی افزود: ایشان بحث های جهانی شدن را در دو حوزه تئوریک و اجرا دنبال می کنند، و اقتصاد مقاومتی درون زا و برون نگر را به درستی به مرحله اجرا گذاشته اند. 
وی ادامه داد: اگر سایر تیم اقتصادی نیز این همیاری را داشته باشند و در جهت برقراری تعامل کوشا باشند و روحیه خستگی ناپذیر داشته باشند،قطعا شاهد آن خواهیم بود که سایر مسائل اقتصادی نیز حل شود. 
مستخدمین حسینی گفت: در این مقطع که با مشکلات اقتصادی مواجه هستیم ( اشتغال، فضای کسب و کار و اصلاح ساختارهای نظام بانکی و خصوصی سازی و مالیات) آقای کرباسیان می توانند اقدامات مؤثری داشته باشند. 
وی افزود: در این حوزه نظریه پردازی به اندازه کافی صورت گرفته و نیروهای متخصص لازم در وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بانک مرکزی وجود دارد و کرباسیان می تواند از این توانمندی و ظرفیت به نفع اصلاح ساختار اقتصادی بهره بگیرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 294380 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟