وزیر نیرو به جای ارائه راهکار و برنامه  برای کنترل مصرف برق ، اقتصاد را بیمار دانست !

رکنا اقتصادی، فرشاد بذرافشان :  حمید چیت چیان امروز در مراسم افتتاح و بهره برداری از٥٩ پروژه و اغاز عملیات اجرایی ٢٩پروژه انتقال وفوق توزیع شرکت برق منطقه ای تهران با تاکید بر اینکه میزان رشد ٢٠درصدی مصرف برق به هیچ عنوان بادلایلی نظیرافزایش درجه حرارت، رشداقتصادی، رشد جمعیت قابل توجیه نیست ،گفت: این میزان رشد در اقتصاد نوعی بیماری است.صنعت برق سرمایه بر است.

آیا گرم شدن بی سابقه هوا در ایران در رشد مصرف برق تاثیر نمی گذارد؟

با این وجود که ایران دارای واحدهای تولیدی بسیاری در سراسر کشور است، با توجه به گرمای بی سابقه ای که امسال شاهد آن بودیم، عموم مردم مصرف سرانه برق خود را افزایش می دهند.

امسال در بسیاری از شهر های جنوبی کشور مدارس و ادارات تا یک هفته ساعت کاری خود را در چند نوبت کاهش دادند تا با گرمای شدیدی که موجب ضرر و زیان های جانی میشود مواجه نشوند.

همچنین سازمان محیط زیست در خرداد ماه درباره آتش گرفتن درختان بر اثر گرما هشدار داد که متاسفانه در برخی مناطق شاهد آن بودیم.

با این شرایط وزیر نیرو به جای راه کار برای استفاده درست و تقسیم عادلانه برق در کشور اقتصاد ایران را بیمار میداند !

ناگفته نماند که وزیر نیرو نفر اول در ارائه طرح و برنامه برای کنترل مصرف انرژی - از جمله انرژی برق - است ،شنیدن این جمله از زبان وزیر نیرو که : مسئولان باید مصرف بی رویه برق را مهار کنند ؛  شگفت آور است .گویی وزیر نیرو در جایگاه اپوزیسیون وزارت نیرو قرار گرفته و سخن گفته است . آقای چیت چیان یا باید برنامه عملی و قابل اجرای خود را برای کنترل مصرف برق ارائه دهد یا اگر فاقد چنین توان و مدیریتی است مناسبتر این است که جای خود را  به مدیری توانمند و شایسته بسپارد ، نه آن که از باید ها و نباید ها در مقام یک منتقد سخن بگوید .

بهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

 

کدخبر: 288351 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟