کول‌بران باید از مزایای قانون کار بهره‌مند باشند

رکنا سیاسی: با اشاره به طرحی برای ساماندهی کول‌بران، اظهار داشت: کول‌بری یک شغل است و کسانی که در این راه به‌طور قانونی فعالیت دارند، باید از مزایای آن به طور کامل استفاده کنند.

وی ادامه داد: کول‌بران نیروی انسانی هستند و برای کارفرما کار می‌کنند که آن شخص باید همه مجوزات قانونی را داشته باشد و اگر کارفرما فاقد مجوز بوده، مرتکب کار قاچاق Contraband شده و باید با آن برخورد شود.

کیان‌پور تأکید کرد: کول‌بری کار سختی است و افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، بعد از چند سال شرایط ایده‌آل را از دست می‌دهند و به لحاظ جسمی آسیب می‌بینند و باید از مزایای قانون Law کار از جمله بیمه بهره‌مند باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر من کول‌برها باید یک صنف داشته باشند و زیر نظر اصناف فعالیت کنند و بیمه آنان نیز با تأمین اجتماعی باشد.

وی اضافه کرد: کول‌بران که گناهی نکرده‌اند و برای یک لقمه نان کار می‌کنند و شخصی که از آنان استفاده می‌کند باید تمام مجوزات قانونی ورود کالا را داشته باشد و در کنار آن، مزایای قانون کار را برای کول‌بران در نظر بگیرد.

کیان‌پورخاطرنشان کرد: در ساماندهی کول‌بران باید معابر، مرزها و مسیرهای ورود کالا مشخص شود و فقط از طریق افرادی که مجوزات لازم را دارند، این کار انجام شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 286691 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟