سایپا خودرو برقی می سازد

رکنا اقتصادی: مهدی جمالی مدیر عامل سایپا در مراسم رونمایی از خانواده موتور ملی سه سیلندر که با همکاری یک گروه اتریشی به سرانجام رسیده، اظهار‌ کرد: مگاپلتفرمی با همکاری یک شرکت اتریشی ساخته شده که موتور سه سیلندری بخشی از این طرح بوده و قرار است تا در راستای کاهش مصرف سوخت از این پروژه بهره برداری شود.

وی افزود: یکی از اولویت‌های گروه صنعتی سایپا تولید خودروهایی مطابق با استانداردهای محیط زیست و کاهش آلاینده خواهد بود.

جمالی در این راستا بیان کرد: گروه خودروسازی سایپا در نظر دارد تا با تشکیل معاونت خودرو برقی محصولات تیبا، اسپی 100 و اسپی زیرو با موتورهای برقی روانه بازار Store کند.

مدیر عامل سایپا با اشاره به همکاری این شرکت خودروسازی با همتایان خارجی گفت: به‌زودی همکاری سایپا و پژو سیتروئن در کاشان برای تولید خودرو و تامین نیاز داخلی و ارتقای دانش فنی ساخت صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: توسعه صنعتی و پیشرفت در ساخت موتورهای به روز بدون تامین اعتبارات مالی از سوی دولت و مسئولان با توجه به هزینه های جاری میسر نخواهد شد.

جمالی در پایان یادآور شد: حدود 420 میلیارد تومان تا کنون صرف پروژه های صنعتی شده و 250 میلیارد تومان هم برای توسعه در این زمینه بودجه در نظر گرفته شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 285501 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟