رنو کوئید بخریم یا سایپا کوئیک ؟

رکنا اقتصادی: در آخرین روز های سال گذشته بود که سایپا، خودروی جدید خود را با نام کوییک با ابعاد بزرگ‌تری نسبت به سایر خودروهای ساخت داخل و قیمتی رقابتی معرفی کرد. این خودرو برای بازار Store تشنه‌ی کراس‌اوور و رقابت با رنو کوئیدعرضه خواهد شد.

این خودرو در ۴ کلاس به بازار عرضه خواهد شد. دو مدل این خودرو اتومات و ٢ مدل دیگر دستی است . قیمت حدودی مدل اتومات کوییک ٣۵ میلیون تومان است.

از طرفی دیگر خودروساز فرانسوی قصد تصرف بازار ایران را در بین خودروهایی با قیمت 30 تا 40 میلیون تومان را دارد که این ماموریت توسط خودروی کوئید از کمپانی رنو قرار است صورت گیرد.

رنو کوئید در نسخه پایه یکی از ارزان ترین و البته نا امن ترین خودروهای جهان است و با قیمت 4700 دلار می توانست در محدوده 20 الی 25 میلیون تومان به جایگزینی برای پراید مبدل شود، اما در ادامه مذاکرات مشخص شد که رنو قصد ارائه نسخه ارتقاء یافته کوئید را برای بازار ایران دارد که حداقل 6000 دلار قیمت می خورد.

چنین قیمتی با توجه به هزینه های سرمایه گذاری، مالیات های متعدد و....عملا کوئید را به محصولی 30 الی 35 میلیون تومانی مبدل می کند و رقیب خوبی برای سایپا کوییک به شمار می رود.

حال باید در نظر گرفت، کارخانه سایپا که در امنیت خودرو در پایین ترین رده های خودروسازی ایران قرار دارد خودروی خود را برای رقابت با رنو کوئید از لحاظ ایمنی و فنی تقویت می کند یا هنوز رد پای پراید در آن حس می شود !

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 285336 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟