حجم روابط اقتصادی با ترکیه باید به ۵۰ میلیارد دلار برسد

رکنا اقتصادی: نیهات زیپچی، وزیر اقتصاد جمهوری ترکیه که به تهران سفر کرده است، صبح امروز با محمود واعظی به عنوان رییس طرف ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه دیدار کرد.

واعظی با بیان اینکه در سال‌های گذشته کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه به صورت منظم برگزار شده است، ادامه داد: در این نشست تصمیم گرفته شد، بیست و ششمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در مهرماه در تهران برگزار شود و دو طرف تا زمان برگزاری در جهت رفع موانع تلاش کنند.

واعظی با تاکید بر اینکه موافقت‌نامه تجارت ترجیحی میان دو کشور گامی مترقی است، افزود: در این زمینه اعتقاد به بازنگری و اصلاح داریم تا اقلام گسترش یابد؛ همچنین لازم است، موافقت‌نامه ترجیحی در آینده به تجارت آزاد تبدیل شود.

وی به تسهیل روابط بانکی ایران و ترکیه اشاره کرد و ادامه داد: در آینده نزدیک رییس بانک مرکزی ترکیه به ایران می‌آید تا موانع موجود برطرف شود.

رییس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه به تشکیل کمیته حمل و نقل قبل از تشکیل کمیسیون مشترک، اشاره کرد و ادامه داد:‌ اگر موانع رفع نشد در مرز مشترک دیدار و در محل، ‌ مسایل را حل می‌کنیم.

واعظی با بیان اینکه گسترش روابط ایران و ترکیه و همکاری‌های دوجانبه، موجب ثبات و صلح در منطقه می‌شود، افزود: هم روابط ایران و ترکیه حایز اهمیت است و هم نقش این روابط در منطقه موثر است.

وی با تاکید بر اینکه همکاری در زمینه انرژی و حمل و نقل را در دستور کار داریم، ادامه داد: ما به عنوان روسای کمیسیون مشترک وظایف مهمی بر دوش داریم.

واعظی روابط دو کشور و تلاش برای گسترش همکاری‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت:‌ تنها روابط تجاری بین دو کشور مطرح نیست و می‌توان نقش کشور سوم نیز مد نظر باشد که برای ایران این موضوع حایز اهمیت است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 280453 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟