برخی بانک ها  فقط 20 درصد تسهیلات وام مسکن روستایی را پرداخت کرده اند

رکنا اقتصادی: عزیزالله مهدیان اظهار کرد: تسهیلات احداث و بازسازی مسکن روستایی با سقف ۱۸ و ۲۰ میلیون تومان در حال پرداخت است. البته روند مقداری کند شده ولی همه جا در حال پرداخت است.

وی افزود: تقریبا همه بانکها با بنیاد مسکن درخصوص بازسازی مسکن روستایی همکاری می کنند. تعامل بعضی بانکها خیلی خوب است و برخی دیگر همکاری کمتری دارند. مثلا بانک مسکن ۱۰۰ درصد تسهیلات را ابلاغ کرده و بعضی از بانکها ۲۰ درصد ابلاغ کرده اند که تلاش ما این است با کمک بانک مرکزی و دولت، بانکها را تشویق کنیم تا سرعت پرداختها را بالا ببرند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد تسهیلات از ۲۰۰ هزار واحد به استانها ابلاغ شده است گفت: در حال حاضر حدود ۲۸ هزار واحد در روستاها عقد قرارداد شده و این روند ادامه دارد. تلاش ما این است که تا پایان سال جاری منابع کل ۲۰۰ هزار واحد جذب شود.

مهدیان درباره آخرین وضعیت بازسازی روستاهای آسیب دیده از حوادث Accidents گفت: بجز روستاهای خراسان شمالی که به احتمال زیاد چهارشنبه این هفته مصوبه پرداخت تسهیلات آن به تایید هیات دولت می رسد، سایر تقریبا به همه روستاها مصوبه دولت داده شده و کار بازسازی هم آغاز شده است.

وی ادامه داد: البته کار اجرایی در تمام روستاها آغاز شده است. مثلا در استان خراسان رضوی برای حدود ۱۰۰۰ واحد از طریق تسهیلات مسکن روستایی، منابع بنیاد و قرض گرفتن از حساب ۱۰۰ امام (ره) برای پرداخت کمک بلاعوض کارها را پیش می بریم تا انشاءالله منابع دولتی هم اختصاص یابد. برای این ۱۰۰۰ واحد فوندانسیون ریخته شده و تعداد زیادی اسکلت نصب شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن درخصوص مسکن خانوارهای روستایی دارای دو فرد معلول گفت: مسکن دومعلولیتی ها در روستاها به خوبی در حال انجام است. تقریبا روند اجرای تمام واحدهایی که بهزیستی به ما معرفی کرده آغاز شده و تعدادی هم به پایان رسیده است. کل خانواده های روستایی شناسایی شده که دارای دو فرد معلول و بیشتر هستند تا پایان سال جاری خانه دار می شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 278801 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟