بانک مرکزی با احقاق حقوق سپرده‌گذاران کاسپین اعتماد به شبکه بانکی را حفظ کند

رکنا اقتصادی: محمدمهدی زاهدی درباره وضعیت پیگیری سپرده‌گذاران موسسه کاسپین گفت: بیش از ۲۰۰ تن از سپرده گذاران موسسه کاسپین و نمایندگان آنها با مراجعه و ارسال نامه به دفتر وی خواستار رسیدگی فوری و پیگیری نسبت به حقوق تضییع شده‌شان در این موسسه شده اند.

وی افزود: این سپرده گذاران با توجه به جایگاه نظارتی نمایندگان و انتظاراتی که از منتخبان خود در مجلس دارند، مکررا به دفاتر ما مراجعه می کنند، که موظفیم از حقوق آنان حمایت و صیانت کنیم.

این نماینده مجلس اظهار کرد: برخی اسناد و مدارک به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه شده تا این کمیسیون برای اعمال ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی مجلس و تقدیم گزارش به هیات رئیسه هرچه سریعتر اقدام نماید.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از بانک مرکزی خواست تا با رسیدگی فوری به حقوق تضییع شده این سپرده گذاران، اعتماد عمومی به شبکه بانکی را حفظ نماید.

وی با انتقاد از ضعف نظارتی بانک مرکزی، تصریح کرد: مسئولان دولت و بانک مرکزی بایستی به این موضوع توجه ویژه داشته باشند که سپرده گذاران کاسپین با هدف آینده ای بهتر اموال و بعضا سرپناه خود را فروخته و سپرده گذاری کرده‌اند، ولی اکنون در سردرگمی و نگرانی نسبت به رفع کامل مشکل خود به سر می برند.

زاهدی خاطرنشان کرد: به واسطه عملکرد نادرست موسسه مذکور و ضعف نظارتی بانک مرکزی، زندگی این سپرده‌گذاران با مخاطره جدی مواجه شده است، که به جای نشست ها، مصاحبه ها و مذاکرات بی نتیجه باید اقدام فوری و ضربتی برای حل مشکلات آنان انجام پذیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 278751 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟