گوگل ۲٫۴ میلیارد دلار جریمه شد

رکنا اقتصادی: این بزرگ‌ترین مبلغی است که یک شرکت به دلیل دستکاری غیرقانونی در بازار Store به پرداخت آن محکوم شده است.

این تصمیم کمیسیون اروپا نشان می‌دهد که شرکت ممکن است نیاز به بازنگری اساسی در مورد نحوه عملکرد خود داشته باشد.

قانون‌گذاران اروپایی گفته‌اند، گوگل به شکلی غیرقانونی به سرویس‌های آنلاین خود اولویت داده و آنها را در بالای نتایج جستجو در اختیار کاربران قرار داده است.

شرکت گوگل ۹۰ روز برای متوقف کردن فعالیت‌های غیرقانونی خود فرصت دارد. در غیر این صورت ممکن است مجبور شود ۵ درصد از درآمد روزانه شرکت مادر خود -آلفابت- را به عنوان جریمه بپردازد.

کمیسیون اروپا مشخص نکرده که گوگل چه تغییری در خدمات فروش و سیاست‌های خود بدهد و این موضوع را بر عهده خود شرکت گذاشته است.

گفتنی است، گوگل اعلام کرده با این حکم مخالف است و تقاضای تجدید نظر می‌کند. این شرکت پیش‌تر اعلام کرده بود، Amazon و ebay بیش از گوگل رفتار خرید مشتریان را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

یک عضو کمیسیون اتحادیه اروپا اظهار داشت: گوگل با ارائه خدمات و محصولات نوآورانه زندگی بسیاری از افراد را تغییر داده است. اما این شرکت این فرصت را از شرکت‌های دیگر گرفته که بر اساس نوآوری و لیاقت با هم رقابت کنند و این کار بر طبق قوانین اروپا غیرقانونی است.

اگرچه جریمه اعلام‌شده برای گوگل بی‌سابقه بوده است، اما شرکت‌های آمریکایی دیگری هم پیش‌تر با مجازات‌های مشابه روبرو شده بودند.

در سال ۲۰۰۹ شرکت اینتل به دلیل در پیش گرفتن سیاست‌های غیررقابتی، ۱٫۲ میلیارد دلار جریمه شد. همچنین شرکت مایکروسافت چندین بار محکوم به پرداخت جریمه‌های نقدی شده است و مجموع این جریمه‌ها ۱٫۸ میلیارد دلار بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 276533 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟