تسهیلات 100 میلیاردی «صحا» به شرکت‌های صنایع الکترونیک

رکنا اقتصادی: افسانه منصف، مدیر اداری و مالی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک با اعلام اینکه اعطای تسهیلات مالی و صدور ضمانت‌نامه، دو ماموریت اصلی صحا به شمار می‌رود، گفت: صندوق حمایت از صنایع الکترونیک در سال گذشته توانست به 160 شرکت فعال صنایع الکترونیک، تسهیلات 668 میلیارد ریالی اعطا کند که تنها مجموع تسهیلات اعطایی صحا در سال‌های 1394 و 1395 بیش از 80 درصد مجموع فعالیت‌های صحا بوده است.
وی افزود: همچنین در سال 1395، تعداد 96 ضمانت‌نامه به ارزش 505 میلیارد ریال توسط صحا برای شرکت‌های خصوصی و تعاونی در حوزه صنایع الکترونیک کشور صادر شده است.
منصف با اشاره به عزم جدی صحا مبنی بر حمایت از شرکت‌های داخلی فعال صنایع الکترونیک در سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» گفت: در همین راستا تنها در 3 ماهه اول سالصندوق حمایت از صنایع الکترونیک موفق به حمایت 100 میلیارد ریالی از 21 شرکت شده است. همچنین 8 ضمانت‌نامه به ارزش 4.5 میلیارد ریال در این مدت صادر شده است.
عضو هیات مدیره صحا با اشاره به برنامه‌های امسال صندوق خاطرنشان کرد: تخصیص منابع مالی به صنایع مورد حمایت از طریق غیر مستقیم با هدایت صحا از طریق منابع شبکه بانکی در چارچوب تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با بانک‌ها، بازار Store صنایع کوچک و متوسط فرابورس، خیرین فناوری و کارآفرینی و حمایت از سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر بخش خصوصی از جمله برنامه‌های صحا در سال جاری محسوب می‌شود.
منصف خاطرنشان کرد: همچنین صحا به دنبال تقویت سرمایه اولیه خود با هدف حمایت مالی بیشتر از شرکت‌های صنایع الکترونیک به دنبال جذب منابع مالی از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق کارآفرینی امید و وجوه اداره شده در اختیار سایر وزارتخانه‌های عضو مجمع صندوق است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 272987 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟