نتایج نشست مالیاتی در مجلس/ بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده

رکنا اقتصادی: محمدرضا پورابراهیمی در تشریح نشست امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: در نشست امروز کمیسیون جزییات لایحه مالیات بر ارزش افزوده که کلیات آن در جلسات گذشته تصویب شده بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در نشست امروز ماده یک لایحه مذکور با حضور مسئولان سازمان امور مالیاتی و سایر مسئولان مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفت به خبرگزاری خانه ملت بیان داشت: در ماده یک لایحه پایانه فروشگاهی یا صندوق مکانیزه فروش، تعریف شده که بر این اساس پایانه ای شامل سخت افزار و نرم افزار با امکان اتصال به سامانه سازمان که قابلیت های لازم از قبیل ثبت خرید و فروش کالا و خدمات و هزینه را حسب نوع و اندازه فعالیت واحد کسب و کار دارد.

وی با اشاره به اشخاص مشمول این لایحه ادامه داد: تمامی صاحبان مشاغل (صنفی و غیرصنفی) موضوع فصل چهارم باب سوم قانون Law مالیات های مستقیم و فروشگاه های زنجیره ای (اعم از حقیقی و حقوقی) مشمول این لایحه می شوند.

پورابراهیمی یادآور شد: مشمولان به ترتیبی که حَسَب اندازه و نوع فعالیت آنها با رعایت ماده (۲۵) این قانون توسط سازمان اولویت بندی و اعلام می شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی در جلسات بعدی جزییات لایحه را به تفکیک بررسی و گزارش را برای بررسی در صحن به هیات رییسه تقدیم می کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 272106 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟